Kitajci vse bolj agresivno napadajo ta segment, Evropejci se ponižno umikajo v drugega

15. 6. 2025 | Uredništvo
Kitajci vse bolj agresivno napadajo ta segment, Evropejci se ponižno umikajo v drugega (foto: Mercedes-Benz)
Mercedes-Benz

Luksuzne limuzine izgubljajo bitko z bolj priljubljenimi SUV-ji in kitajskimi izzivalci.

Nekdaj prestižne limuzine, simboli udobja in statusa, v zadnjem času doživljajo opazen upad zanimanja kupcev. Po podatkih analitske hiše Jato Dynamics je bilo lani po svetu prodanih približno 236.500 vozil iz prestižnega F-segmenta, kar vključuje vrhunske limuzine in druge luksuzne modele (z izjemo SUV-jev). To predstavlja 16-odstotni padec v primerjavi z letom 2022.

Čeprav Mercedes-Benz z modelom S-klasa še vedno vodi v tem segmentu, s skoraj tretjinskim tržnim deležem, se prodaja hitro zmanjšuje – lani je upadla za kar 37 odstotkov. Nekoliko bolje se je odrezal BMW, ki je s kombinirano prodajo modelov Serije 7, električnega i7 in vozil Rolls-Royce zabeležil manjši, 9-odstotni padec, a kljub temu dosegel skoraj petino tržnega deleža.

Vse bolj pa pozornost pritegujejo kitajski proizvajalci, kot sta Denza in Hongqi, ki s svojimi modeli ne ciljajo več le na domače kupce, temveč vse bolj samozavestno vstopajo tudi na evropske in ameriške trge. Njihova prisotnost pomeni dodatni pritisk na uveljavljene evropske znamke, ki so doslej obvladovale vrh avtomobilskega razreda.

V Kapadokiji strmoglavila balona s turisti: en mrtev, 31 poškodovanih

Medtem ko tradicionalne limuzine izgubljajo kupce, se luksuzni SUV-ji iz istega razreda (F-SUV) pomikajo v ospredje. Vozila, kot sta BMW X7 in Mercedes GLS, ponujajo več prostora, višji položaj sedenja in praktičnost, ki kupcem očitno vse bolj ustrezajo v vsakdanji uporabi.

Kljub temu Mercedes ostaja vodilni proizvajalec luksuznih limuzin, s skupno prodajo okoli 69.000 vozil iz segmenta S-klasa, Maybach in EQS. Sledita mu skupina BMW (okoli 47.000 enot) in koncern Volkswagen (približno 45.000 prodanih vozil, vključno z modeli Audi A8, Porsche Panamera in Bentley Flying Spur).

Trendi kažejo, da bo prihodnost prestiža na štirih kolesih vse bolj vezana na SUV-je in elektrifikacijo, tradicionalne limuzine pa bodo svoj prostor ohranjale predvsem med lojalnimi kupci in avtomobilskimi puristi.

Evropski proizvajalec odprl prvo postajo za menjavo baterij