Javna agencija RS za varnost prometa in policija danes začenjata enotedensko preventivno akcijo za večjo varnost pešcev z naslovom Bodi viden, bodi previden. V času akcije bodo policisti preverjali ravnanja tako pešcev kot voznikov, so sporočili s policije.
V času akcije, v kateri sodeluje tudi Zveza združenj šoferjev in avtomehanikov (ZŠAM) Slovenije, bodo policisti preverjali spoštovanje predpisov pri pešcih in voznikih motornih vozil. Pri slednjih bodo pozorni zlasti na kršitve, kot je izsiljevanje prednosti pešcem na zaznamovanih prehodih za pešce in hitrost vožnje.
Krajše poostrene nadzore bodo policijske uprave izvajale predvsem v bližini prehodov za pešce in na drugih lokacijah, kjer zaznavajo več težav z varnostjo pešcev. Policisti bodo sodelovali tudi pri izvajanju preventivnih dejavnostih, ki so namenjene ozaveščanju pešcev, da morajo že sami čim bolje poskrbeti za svojo varnost v prometu. Zato bodo po vsej Sloveniji razdelili 5000 odsevnikov, ki jih je za potrebe akcije priskrbela agencija za varnost prometa.
Prostovoljci ZŠAM Slovenije pa bodo v sklopu preventivnih dejavnosti izvajali delavnice za otroke, starostnike in druge ranljive skupine na temo varne udeležbe pešcev v prometu. Izvajali bodo tudi fizična varovanja otrok na poti v in iz šole v času pred in po jesenskih počitnicah. Skupaj z agencijo za varnost prometa in policijo bodo na ustreznih mestih delili odsevna telesa in pešce opozarjali na ustrezno opremljenost.
Pred 20 leti je na slovenskih cestah letno izgubilo življenje približno 250 pešcev. Z vrsto ukrepov so to številko zmanjšali. A vendarle bi bilo mogoče z odgovorno udeležbo vseh stanje še izboljšati, ugotavljajo na policiji. Do 10. oktobra 2023 je bilo namreč na slovenskih cestah 396 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi pešci, pri čemer jih je življenje izgubilo sedem, 56 je bilo hudo telesno poškodovanih in 310 lažje telesno poškodovanih.
Na policiji pešcem svetujejo, naj za svojo varnost poskrbijo tudi sami. Uporabljajo naj prometne površine, namenjene hoji pešcev, če teh ni, pa naj hodijo ob levem robu vozišča v smeri hoje.
Med hojo naj ne uporabljajo mobilnega telefona, saj po podatkih tujih raziskav le-ta pravočasnost in ustreznost reakcij pešca zmanjša za do 60 odstotkov. Vedno naj se tudi prepričajo o varnem prečkanju ceste. Ponoči, v mraku ali ob zmanjšani vidljivosti je treba nositi odsevnik na vidnem mestu, na strani, ki je obrnjena proti vozišču.
Učenci prvega in drugega razreda osnovne šole morajo na poti v šolo in iz nje, poleg odsevnika, okoli vratu nositi tudi rumeno rutico.
Preberite še: V teh državah je avtomobilov z lažno kilometrino največ: kako visoko kotira Slovenija?
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor