Pri Mercedesu združili tehnologijo F1 z limuzino, tu pa je rezultat

6. 12. 2022
Deli

Gre za najmočnejšo serijsko limuzino, ki so jo kadarkoli predstavili pri nemški znamki.

Mercedes-Benzov oddelek športnih avtomobilov AMG je v preteklosti že postregel s številnimi impresivnimi avtomobili. A ko je bilo govora o motorni moči v območju 800 'konjev', je bilo nekako jasno, da ne gre za njihov, pač pa recimo Brabusov projekt. Tudi to sedaj ne bo več (vselej) pravilo. Pri AMG so namreč še enkrat vzeli v roke admiralsko ladjo, razred S in naredili najmočnejšo izvedbo doslej, Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE.

Kot namiguje že ime, se bo pod motornim pokrovom skrivala (tudi) elektrika. In to niti ne v zanemarljivem deležu. 140 kilovatov ali 190 'konjev' (polovico tega bo na voljo ves čas) bo ponujal elektromotor, nameščen na zadnji osi. Tega bo napajala baterija z zmogljivostjo 13,1 kilovatne ure, kar naj bi bilo dovolj za do 33 kilometrov električne avtonomije. Gre sicer za izboljšano baterijo, kakršno so pri Mercedesu uporabljali doslej, a z več kot 100 odstotki večjo zmogljivostjo. Vseeno pa pri modelih z oznako AMG, ko je govora o elektriki, doseg nikoli ni na prvem mestu.

Baterija je sicer nastala v sodelovanju z Mercedesovim oddelkom F1 in je v osnovi precej podobna tistim, ki jih uporabljajo v elitni dirkaški seriji. Polniti jo bo mogoče na domači polnilnici z močjo 3,7 kilovata in med vožnjo s pomočjo tristopenjskega sistema regeneracije zavorne energije.

Prav zato je nujno treba omeniti, da srce pogona še vedno ostaja znani štirilitrski osemvaljnik z dvema turbopuhaloma, ki ga poznamo že iz drugih Mercedesovih modelov. In zmogljivost? Avtomobil premore kar 802 'konja' ali 590 kilovatov sistemske moči. Kot da to še ni dovolj, bo vozniku na voljo 1430 njutonmetrov navora, več kot kadarkoli doslej. To naj bi zadostovalo za pospešek do 100 kilometrov na uro v 3,3 sekunde in najvišjo (tovarniško določeno) hitrost 290 kilometrov na uro.

Novinec, ki ga spremljajo takšne številke, si seveda zasluži tudi primerni videz. Prvič doslej je tako razred S deležen maske s pokončnimi režami, nova pa je tudi velika značka na maski. Tu so seveda tudi vsi drugi, sedaj že prepoznavni elementi: odbijač z velikimi režami za zajem zraka na straneh, poudarjeni pragovi, zadnji odbijač z difuzorjem med dvema paroma trapezoidnih izpušnih cevi in 21-palčna platišča.

Kabina večjih presenečenj ne prinaša, vseeno pa bodo kupci lahko izbirali med bolj športnim ali poudarjeno prestižnim videzom. Športnemu značaju vozila bosta sicer sledila tudi nov prikaz informacij na infozabavnem zaslonu in nov volanski obroč.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?