Prihaja Shell Eco-marathon Europe 2015

18. 5. 2015
Deli

Prihodnji konec tedna se bo Rotterdamu zgodil že trideseti Shell Eco-marathon Europe, prireditev, ki je namenjena nekoliko drugačnemu tekmovanju v okoljski prijaznosti sodobnih motornih vozil.

Shell Eco-marathon Europe, ki ga v podobni obliki prirejajo tudi v Ameriki in Aziji, je namenjen študentom v starosti od 16 do 25 let oziroma študentskim ekipam, ki lahko na njem v praksi preskusijo vozila z alternativnimi in zelo gospodarnimi pogoni , ki so jih sami razvili in izdelali. Zmagovalec je tisti voznik, ki z 1kWh električne energije ali enim litrom goriva prevozi najdaljšo pot, ekipa pa prihajajo iz več kot tridesetih držav po vsej Evropi.

Maraton se je v tridesetih letih iz razmeroma obrobne razvil v zares množično prireditev. Ko so ga leta 1985 prvič priredili, se je na startu pojavilo 20 lesenih vozilc, ki so jih večinoma poganjali motorji za kosilnice, danes pa na njem sodeluje več kot 3000 udeležencev v več kot 500 ekipah, ki jih bodri več kot 40 tisoč obiskovalcev. Udeleženci so razdeljeni v dve kategoriji. Prvo z imenom "Prototype" tvorijo prototipni avtomobili precej futurističnega videza, v kategorijo "UrbanConcept" pa se uvrščajo bolj konvencionalni avtomobili, ki jih glede na vrste pogona razvrščajo še v sedem podkategorij. Seveda so bistvenega pomena inovativne tehnologije in kreativne zasnove vozil.

Študenti se, da bi iz njih iztisnili zares vse potenciale, pri razvoju in izdelavi svojih vozil poslužujejo zelo različnih postopkov in tehnologij, med katerimi so tudi tridimenzionalno tiskanje, preskusi v vetrovnikih in računalniški nadzor plina, pri njihovem pogonu pa se lahko odločajo med bencinom, plinskim oljem, etanolom E100, utekočinjenim naftnim plinom LPG, naravnim stisnjenim plinom CNG, vodikom in elektriko.

Vozila in tehnologije so v treh desetletjih seveda močno napredovali. Na prvem maratonu leta 1985 je ekipa Henry iz Švice zmagala s prototipnim avtomobilčkom, ki je z enim litrom goriva prevozil za svoj čas in tudi sicer precej osupljivih 680 kilometrov, ki pa se danes v razmerah prireditve ne zdijo nič posebnega. Sodobni avtomobili na maratonu namreč z enim litrom goriva oziroma 1 kWh električne energije premagajo razdalje do 3314,9 kilometra, kar je uspelo lanskim zmagovalcem, ekipi Microjoule La Joliverie iz Francije. Seveda bi na letošnjem maratonu lahko pričakovali še boljši rezultat, a ta ni zagotovljen sam po sebi.

Med 21. in 24. majem se v Rotterdamu na Nizozemskem torej obeta zelo razburljivo vztrajnostno tekmovanje s prav tako razburljivimi, čeprav precej nenavadnimi bolidi.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"