Uvajajo strožja pravila za začetnike, nižjo starostno mejo poklicnih voznikov, digitalna dovoljenja in še marsikaj ...
Evropska unija uvaja pomembne spremembe na področju vozniških dovoljenj. Predstavniki Evropskega parlamenta in držav članic so se dogovorili o posodobitvi EU direktive, ki naj bi izboljšala prometno varnost v uniji. Sicer največja sprememba, ki se tiče vseh voznikov, je uvedba enotnega digitalnega vozniškega dovoljenja, ki bo dostopno prek pametnega telefona z uporabo digitalne denarnice. Brez skrbi, fizično dovoljnje bo še vedno na voljo za vse, ki ga bodo zahtevali. Države članice bodo imele pet let in pol časa za vzpostavitev sistema po začetku veljavnosti novih pravil.
Strožja pravila za mlade voznike
Med pomembnejšimi novosti pa je obvezna najmanj dveletna poskusna doba za nove voznike. V tistem obdobju bodo za njih veljala strožja pravila in kazni, predvsem za vožnjo pod vplivom alkohola in neuporabo varnostnih pasov. V direktivo so vključili tudi spodbudo državam članicam, naj izvajajo politiko ničelne tolerance do alkohola in drog med vožnjo.
Pred prvo pridobitvijo vozniškega dovoljenja bo potreben zdravniški pregled, ki vključuje preverjanje vida, stanja srca in ožilja. Države članice bodo imele možnost ta pregled naknadno nadomestiti s samooceno ali drugimi ukrepi, zlasti pri podaljšanju dovoljenja. Obvezna učna snov za nove voznike bo postala tudi izobrazba o varni uporabi telefona med vožnjo, nevarnostih mrtvega kota, sistemih za pomoč vozniku, varnem odpiranju vrat ter vožnji v snegu.
Nižja starostna meja za poklicne voznike
Da bi rešili pomanjkanje poklicnih voznikov, bo najnižja starost za pridobitev vozniškega dovoljenja za tovornjake znižana iz 21 na 18 let, za avtobuse pa iz 24 na 21 let, če kandidati opravijo strokovno usposabljanje. Države članice lahko vožnjo tovornjakov ali kombijev zdaj dovolijo že pri 17 letih, vendar le v spremstvu izkušenega voznika.
Podaljšali so tudi veljavnost dovoljenj, saj bodo vozniška dovoljenja za motorna kolesa in avtomobile zdaj veljala 15 let, države članice pa lahko veljavnost skrajšajo, če se vozniška izkaznica lahko uporablja tudi kot osebni dokument, skrajšaja se lahko tudi veljavnost vozniških dovoljenj starejšim od 65 let. Dovoljenja za tovornjake in avtobuse bo potrebno obnoviti vsakih pet let. Nova pravila morata uradno potrditi še Evropski parlament in Svet EU, države članice pa bodo imele štiri leta časa, da jih vključijo v svojo nacionalno zakonodajo.
Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?