Tomaž Porekar: prihajajo Oplovi boljši časi?

10. 6. 2017 | Tomaž Porekar
Deli
Tomaž Porekar: prihajajo Oplovi boljši časi?

Da se bodo morali Evropejci naslanjati sami nase, kot je konec maja o svojih izkušnjah z novo ameriško politiko oznanila kanclerka Merklova, pri Oplu že nekaj časa vedo.

Da je sodelovanje pri konstrukciji nekaj novih Oplovih modelov pripeljalo do prodaje evropskega dela nekoč vodilnega ameriškega avtomobilskega giganta, General Motorsa, pa se zdi srečno naključje, ki kljub slabim časom evropske avtomobilske industrije kaže obetavne perspektive. PSA je z Oplom povečal tržno moč za več kot milijon avtomobilov. Ker pa so pri Oplu že začeli predstavljati prve skupne projekte, na primer novega Crosslanda X, konec leta bo ponudbo dopolnil še Grandland X, so tako zelo enostavno preskočili prvo fazo združevanja – spoznavanje in iskanje skupnih točk.

Nova Corsa bo zamujala, namesto s Fiatom bo v sorodstvu s Peugeotom

Da v skupnem projektu PSA-Opel nove odločitve sprejemajo hitro, pa kaže najava, da bo nova Corsa sicer zamujala skoraj leto dni, a so pri Oplu opustili dosedanjo že napol narejeno konstrukcijo na dosedanji platformi (dokaj stari – še skupni s Puntom, ko je GM pred več kot desetletjem nameraval v združevanje s Fiatom). Pri novi Corsi bodo uporabili osnovo v prihajajočem rodu Peugeota 208. To bo v slabih treh mesecih od začetka nove oblasti pri Oplu že četrti najavljen skupni model. Dva bosta na trgu še letos, novi Combo pa bo pripravljen prihodnje leto. Tudi ta je še del skupnega projekta GM in PSA iz leta 2013.

Comba bodo izdelovali s Citroënom Berlingom ter Peugeotom Partnerjem v španskem Vigu. Na splošno velja pozorno preučiti novo organiziranost izdelave posameznih modelov, ker je iz te mogoče razbrati, kako bo novo francosko-nemško podjetje izvedlo prestrukturiranje. Od devetih tovarn PSA je z združitvijo število naraslo na 15, gotovo pa vseh v prihodnosti ne bodo potrebovali.

Kaj pa najpomembnejši Opel - Astra?

Oplovo bilanco bo sicer dopolnjeval posel z izdelavo avtomobilov za Buick (Insignia je tudi Buick Regal, Mokka X pa Buick Encore), dobavne pogodbe pa naj bi bile podpisane tudi za obdobje po letu 2020. V španski Zaragozi bo (Oplova) tovarna izdelovala Crosslanda X in novega Citroëna C4 Aircross pa tudi novo Corso, Mokka X se bo od tam z naslednjim rodom selila v Eisenach, kjer zdaj izdelujejo modela Adam in Corsa. Peugeotova tovarna v francoskem Sochauxu bo dobavljala Grandlanda X (pa tudi 3008 in 5008 ter Citroëna C4 Aircross).

Če bo Adam dobil naslednika, še ni odločeno. Naj pa bi Opel v matični tovarni v Rüsselsheimu ob Insignii izdeloval še večji SUV, ki je samostojen Oplov projekt. Če se mu bo kdaj pridružila katera od znamk PSA, še ni znano. Kdaj se bo vodstvo PSA lotilo strategije združevanja najpomembnejšega Oplovega modela, Astre? Kmalu, novi rod 308 je že v konstruiranju in bo na trgu konec leta 2019. Astrina naslednja generacija je leto dni mlajša.

Tomaž Porekar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja