Fiatov športni oddelek se pospešeno ukvarja s svojim prvim električnim izzivom, ki bo nadomestil obstoječi Abarth 595.
Že dve leti je minilo, odkar so v Milanu predstavili električni Fiat 500e, ki je pravzaprav nova generacija Fiatovega priljubljenega malčka. Prehod je bil mehak. Obstoječi bencinsko gnani Fiat 500 se namreč vzporedno še vedno prodaja, čeprav le še v blagi hibridni različici z litrskim bencinskim motorjem ali v različici z 1,2-litrskim motorjem in LPG nadgradnjo, na trgu pa je že od leta 2007. Še vedno pa se prodaja tudi njegov ostareli, a večno šarmantni, športno nabriti alter ego - Abarth 595/695. S časom se tudi o Abarthovi prihodnosti pojavlja vedno več vprašanj, ki končno dobivajo odgovore.
Za britanski Autocar jih je ponudil Oliver François, generalni direktor Fiata in Abartha. Torej res je. Abarth razvija zmogljivo različico nove petstotice, na kar je François namignil že ob predstavitvi marca 2020. François sicer pravi, da imajo z njo nekoliko več izzivov, kot so pričakovali. Vendarle se razvoj avtomobila, ki bi se moral voziti kot Abarth, ne ustavi le pri močnejšem pogonu in čvrstejših vzmeteh.
François poudarja, da bo novi Abarth "fantastičen" in dodaja: "Zvok bo zelo zanimiv in pri tem bo na izbiro več možnosti." Ravno prepoznavna in mogočna Abarthova zvočna kulisa izpuha bo za seboj gotovo pustila največjo praznino. Abarth 595 poganja 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski motor z močjo od 107 do 132 kW, električni Fiat 500 pa ima 87 kilovatni električni motor in baterijo zmogljivosti 42 kilovatnih ur.
Kakšna je časovnica? Abarthova izvedba novega Fiata 500, ki bo torej prvi električni avtomobil z Abarthovim logotipom, naj bi se na trgu pojavila konec prihodnjega leta. Z uradno napovedjo bo verjetno že prej na voljo tudi več informacij. Hkrati pa to pomeni konec poti za obstoječa 595 in 695, leta 2024 v Abarthovi ponudbi namreč naj ne bi več ponujal avtomobilov z bencinskim motorjem. Škorpijonov vbod bo torej le še električen. Bodo pa morda v ponudbo vključili še kakšen dodaten model iz zaenkrat sicer še vedno precej okrnjene Fiatove ponudbe.