Priljubljen avto Slovencev praznuje jubilej

11. 9. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Minilo je četrt stoletja od razkritja oblikovalske študije tega izjemno priljubljenega družinskega avtomobila, ki še danes uspešno kljubuje križancem in vozilom SUV.

Zimzelena Škoda Octavia je že vrsto let eden najbolj priljubljenih avtomobilov, ki se še danes s prodajnimi številkami uspešno bori proti vozilom SUV - tako v Škodini kot širši ponudbi. V letu 2021 so jih namreč prodali skoraj dvakrat več od najbolj prodajanih Kamiqa in Karoqa. Tudi v Sloveniji se redno uvršča med tri najbolje prodajane avtomobile. Limuzino so predstavili leto prej, prav danes pa mineva 25 let, odkar so v Frankfurtu pokazali še njeno kombijevsko različico, ki jo je s tehnologijo CAD oblikovala ekipa pod vodstvom Dirka van Braeckela. V serijski obliki jo je javnost nato spoznala februarja 1998.

Devetdeseta leta prejšnjega stoletja so bila za Škodo prelomna. Octavia je bila namreč prvi korenit rezultat pripojitve k skupini Volkswagen - pravzaprav prvi avto, ki si je tehnično osnovo delil s Volkswagnovo skupino. Škoda pa je takrat v Mladá Boleslavu odprla tudi svojo novo tovarno, kjer se je z začetkom proizvodnje Octavie zanje začelo novo obdobje. Z razvojem Octavie so sicer začeli že leta 1992, kakšno leto po Volkswagnovem prevzemu.

Marca je nato sledila še svetovna premiera serijske različice na salonu v Ženevi, prvi kupci pa so avtomobile prevzeli dva meseca kasneje. Kombijevska različica je bila 6 milimetrov daljša in 26 milimetrov višja od limuzinske, tehtala pa je le od 15 do 30 kilogramov več, medtem ko je prtljažnik meril od 548 do 1512 litrov.  Tista vijolična Octavia Combi iz Frankfurta je nato svoje mesto našla v Škodinem muzeju blizu tovarne.

Preberite tudi test: Škoda Octavia Combi RS iV

A omenjena Octavia, ki torej praznuje četrt stoletja, pravzaprav ni prva Octavia Combi. Škoda je namreč Octavio že izdelovala med letoma 1959 in 1971, od leta 1961 tudi kot Combi, od 1964 pa izključno kot Combi. V dolžino je merila le malo čez štiri metre (4065 mm), poganjal pa jo je 1,2-litrski štirivaljnik z močjo od 33 do 40 kW.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol