Pripeljala je četrta generacija Mercedesovega razreda A

Daimler je na večerni prireditvi predstavil novo, četrto generacijo svojega razreda A, ki ga bomo lahko videli v Ženevi, na ceste pa bo zapeljal poleti. Z njim bi radi še bolj kot do sedaj nagovorili predvsem mlajše kupce, zato so ga zastavili precej mladostno.

Pripeljala je četrta generacija Mercedesovega razreda A (foto: Daimler) Daimler
2. 2. 2018

Na zunanjosti se to še najmanj pozna, saj je na prvi pogled videti, da so se v Stuttgartu odločili zgolj za subtilne spremembe. Te se odražajo predvsem v nižjem pokrovu motorja in močno zoženih led žarometih, ki obkrožata bolj zajetno masko. Karoserija po zaslugi večje medosne razdalje in vzdolžnih linij deluje bolj elegantno razpotegnjena, avtomobil pa daje tudi občutek večje širine. Odličen je tudi količnik zračnega upora 0,25, ki v kombinaciji z razmeroma ugodno čelno površino 2,19 kvadratnega metra obeta tudi ugodno porabo goriva.

Novi Mercedes razreda A bo vsekakor bolj prostoren od sedanjega. Spredaj bosta voznik in sovoznik uživala devet milimetrov več prostora za ramena, potnikom na zadnji klopi pa jih bodo namenili celo 22 milimetrov več. Z drugačnim oblikovanjem oblog vrat so oblikovalci dosegli  tudi 35 milimetrov več prostora za komolce spredaj in 36 milimetrov zadaj, več prostora pa bo tudi za glave potnikov: 7 milimetrov spredaj in 8 milimetrov zadaj. Tudi prtljažnik bo za 29 povečan na okroglih 370 litrov, 20 cm širša pa bo tudi nakladalna odprtina.

Očitno pa je, da so oblikovalci notranjosti namenili veliko pozornosti. Poleg boljših materialov se višjim razredom približuje tudi oblikovno. Tudi v razredu A je pred voznikom lahko širok zaslon iz dveh polovičk, ki bosta na voljo v treh kombinacijah: kot dva 7-palčna zaslona, kot 7-palčni in 10,25-palčni zaslon in kot dva 10,25-palčna zaslona. Če kombinacijo zaslonov poznamo  že iz večjih Mercedesov, pa je nov infozabavni vmesni MBUX, ki bo, kot pravijo veliko bol prijazen do uporabnika in ga bodo postopoma prevzeli tudi drugi modeli. Sistem bo močno osredotočen na govorne ukaze voznika in bo tako razumel neposredne ukaze, kot denimo "zamenjaj radijsko postajo" kot tudi v naključnem pogovoru prepoznal besedne zveze, kakršna je "zebe me" in ustrezno prilagodil gretje.

Nov bo tudi večfunkcijski volanski obroč, ki ga sicer bolj ali manj poznamo že iz razreda S. Iz višjih razredov prihajajo tudi prednji sedeži, ki so jim, seveda spet odvisno od stopnje opreme, namenili tudi gretje, hlajenje in možnosti masaže.  Pri sami obliki armaturne plošče so oblikovalci izhajali iz letalstva in jo oblikovali, kot da bi jo sestavili iz dveh letalskih kril, ki so ju ločili z gubo, ki jo poudarja tudi ambientalna svetloba. Iz letalstva so oblikovalci izhajali tudi pri zasnovi petih zračnikov klimatske naprave, pri katerih so si za vzor vzeli turbino reaktivnega motorja in jih tudi osvetlili. Pravijo, da so s tem poudarili športni pridih avtomobila. Po zgledu letalskih oblik se bo armaturna plošča brezšivno nadaljevala v obloge vrat.

Konstruktorji so povečali tudi trdnost in izolacijo karoserije ter zagotovili izdaten nabor varnostnih in asistenčnih pripomočkov, ki jih poznamo iz drugih modelov. Pod motornim pokrovom bodo v začetku na voljo trije motorji. Bencinska bosta dva, in sicer 163-'konjski 1,4-litrski štirivaljnik A 200 in 224-'konjski' 2-litrski štirivaljnik A 250, dizelski pa bo 116-'konjski'  1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik A 180 d. Vsi bodo na voljo v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, šibkejši bencinski pa tudi v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Na voljo bo tudi štirikolesni pogon.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri