Le eden izmed večjih trgov je zabeležil rast prodaje.
Prodaja avtomobilov v Evropi se je prejšnji mesec precej znižala, saj se največji proizvajalci spopadajo z upadom povpraševanja, ki je sprožil krizo v industriji.
Novembrske registracije novih avtomobilov so po podatkih združenja ACEA upadle za 2 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani, na skupno 1,06 milijona vozil. Največji upad sta zabeležili Francija in Italija, medtem ko je Španija edini večji trg v regiji, ki je zabeležil rast prodaje.
Pritiski na povpraševanje in vpliv na električna vozila
Proizvajalci avtomobilov se v Evropi soočajo z zmanjšano kupno močjo potrošnikov, ki jih bremenijo višji življenjski stroški. Odprava subvencij za električna vozila v nekaterih državah je dodatno prizadela povpraševanje po nizkoemisijskih vozilih, ki so običajno dražja od vozil z motorji na notranje izgorevanje.
Največji evropski proizvajalci, kot sta Volkswagen in Stellantis, pospešujejo ukrepe za znižanje stroškov in hkrati skušajo pomiriti sindikate. Kriza je prizadela tudi dobavitelje in zagonska podjetja, kot je švedski proizvajalec baterij Northvolt, ki je novembra zaprosil za zaščito pred upniki.
Prodaja povsem električnih vozil v Evropi je novembra zrasla za 0,9 odstotka glede na lani, kar je posledica povečanega povpraševanja v Združenem kraljestvu, kjer so popusti spodbudili prodajo. Kljub temu so skupne prodajne številke od januarja do novembra nekoliko nižje kot v istem obdobju lani. Registracije priključnih hibridov so padle za 8,6 odstotka.
Medtem ko evropski kupci še vedno oklevajo pri nakupu električnih vozil, se povečuje zanimanje za hibridna vozila brez priključka. Prodaja teh modelov, ki združujejo motor na notranje izgorevanje in manjše baterije, je novembra narasla za 16 odstotkov.
Širši vpliv industrijske krize
Upad prodaje ima daljnosežne posledice. Volkswagen predlaga odpuščanja in zapiranje tovarn, kar bi bilo brez primere v zgodovini podjetja, medtem ko Stellantis skuša popraviti škodo po katastrofalnem letu, ki se je zaključilo z odhodom nekdanjega izvršnega direktorja Carlosa Tavaresa.
Proizvajalci pa se soočajo še z dodatnimi izzivi, saj jim prihodnje leto grozijo milijardne kazni, če ne bodo dosegli strožjih evropskih pravil glede emisij voznega parka.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"