Večina proizvajalcev se je znašla v krvavo rdečih številkah, a eden je ostal izjema.
Evropski proizvajalci avtomobilov se po razočaranju v prvem polletju 2025 trudijo znova postaviti na noge. Njihove rezultate so močno prizadeli ameriški uvozni davki, ki jih je uvedel predsednik Donald Trump, hkrati pa tudi zmanjšano povpraševanje na domačem trgu in Kitajskem.
Medtem ko so Mercedes-Benz, Volkswagen in Porsche občutno trpeli, je BMW ostal izjema, saj mu je kljub težkim razmeram uspelo ohraniti stabilno dobičkonosnost.
BMW: stabilnost kljub padcu na Kitajskem
BMW je v drugem četrtletju sicer zabeležil zmanjšanje dobičkonosnosti, a z operativno maržo v avtomobilskem segmentu pri 5,4 odstotka ostaja v okvirih načrtovanega. Podjetje pričakuje, da bodo carine v letu 2025 znižale maržo za 1,25 odstotne točke, a kljub temu potrjuje celoletni cilj najmanj 5-odstotne marže.
Prodaja električnih vozil v Evropi je pomagala ublažiti 2,3-odstotni padec svetovne prodaje, ki je znašala 1,07 milijona vozil. Pomembno vlogo pri omejevanju vpliva ameriških carin ima tudi BMW-jeva tovarna v Spartanburgu v Južni Karolini – največja v globalni mreži znamke.
Mercedes, VW in Porsche: visok davek carin
Mercedes-Benz je znižal napovedi, saj pričakuje, da bo njegova avtomobilska marža letos padla na zgolj 4 odstotke, kar je občutno manj kot prvotnih 6 odstotkov. Ameriške carine naj bi prispevale 1,5 odstotne točke zmanjšanja.
Volkswagen Group je v prvem polletju zaradi carin izgubil 1,3 milijarde evrov in znižal svojo celoletno napoved operativne marže s prejšnjih 5,5–6,5 odstotka na 4–5 odstotkov.
Še večja obremenitev pa je prizadela Porsche, ki je v prvem polletju zabeležil 400 milijonov evrov stroškov zaradi carin, poleg tega pa podjetje bremeni še 1,3 milijarde evrov stroškov prestrukturiranja. Marža se bo po novih ocenah letos znižala na 5 odstotkov, kar je manj od prejšnjih 6,5 odstotka.
Tudi Stellantis, Renault in Volvo v rdečih številkah
Stellantis je sporočil, da pričakuje 1,5 milijarde evrov izgube zaradi carin, predvsem v drugi polovici leta. V prvem polletju je skupina zabeležila čisto izgubo v višini 2,3 milijarde evrov.
Renault se sooča z izgubo v višini 11,2 milijarde evrov, predvsem zaradi nove metode računovodskega obravnavanja deleža v Nissanu. Operativna marža je padla z lanskih 8,1 na 6 odstotkov. Novi izvršni direktor Francois Provost upa na okrevanje z novimi modeli, kot je električni R4.
Volvo, ki je v lasti kitajskega Geelyja, pa je v drugem četrtletju poročal o 1 milijardi dolarjev operativne izgube. Večina vozil, ki jih Volvo proda v ZDA, prihaja iz Evrope, kar pomeni, da je vpliv carin še toliko večji. Družba je že začela izvajati obsežen program zmanjševanja stroškov v višini 18 milijard švedskih kron.
Velike naložbe v elektrifikacijo in programsko opremo znižujejo marže
Prehod v dobo elektrifikacije je za številne evropske proizvajalce izjemno drag. Kljub dolgoročnemu strateškemu pomenu električnih vozil in lastne programske opreme, kratkoročni finančni učinek zaostaja. Tudi modeli z novo centralizirano elektronsko arhitekturo zahtevajo velike začetne vložke.
Kot poudarja Pedro Pacheco iz svetovalnega podjetja Gartner, rezultati niso presenečenje – gre za nadaljevanje znanih težav. “Podjetja so nekje na pol poti skozi puščavo,” pravi. In čeprav se zdi, da je pot težka, naj se avtomobilisti ne pustijo zmesti.
Novi modeli kot obet za preobrat
Jeseni se pričakuje prihod številnih pomembnih električnih modelov, ki bi lahko premešali karte.
BMW bo septembra predstavil prvi model iz družine Neue Klasse – električni iX3, ki pomeni začetek največje produktne ofenzive v zgodovini znamke. Do leta 2027 naj bi predstavili več kot 40 novih ali prenovljenih modelov.
Mercedes-Benz bo na salonu IAA v Münchnu pokazal električni GLC, ki bo stal na novejši MB-EA platformi, namenjeni izključno električnim vozilom. V pripravi je tudi električni razred C.
Tudi Cupra bo predstavila serijsko različico električnega mestnega modela Raval, medtem ko Škoda pripravlja koncept električne karavanske Octavie, s katero bo naslovila potrebe družinskih kupcev.