Proizvajalci avtomobilov upajo na povrnitev ugleda

4. 4. 2016
Deli

Koncerna PSA Peugeot Citroën in General Motors oziroma Opel načrtujejo obširno objavo podatkov o porabi goriva v realnih okoliščinah, s katerimi bi radi meritvam avtomobilske industrije povrnili ugled, ki ga je okrnil škandal v zvezi s Volkswagnovim prirejanjem podatkov o izpustih.

Kot pravijo pri koncernu PSA, bodo še pred poletjem objavili rezultate meritev izpušnih plinov v realnem prometu za 30 modelov znamk Peugeot, Citroën in DS, General Motors pa bo junija kot prve objavil podatke o izpustih Opla Astre.

Koncern PSA je sicer že v začetku marca objavil rezultate meritev izpušnih plinov v realnem prometu za svoje modele Peugeot 308, Citroen C4 Grand Picasso in DS3 s 120-'konjskim' 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem in ročnim menjalnikom. Rezultati meritev, ki so jih opravili po protokolu, ki so ga oblikovali v sodelovanju z evropsko okoljsko lobistično skupino Transport & Enviroment (T&E), so pokazali, da avtomobili v realnem prometu porabijo okoli 30 do 40 odstotkov več goriva in v zrak izpustijo prav toliko več škodljivih plinov, kot pa so pokazale laboratorijske meritve v skladu z ciklusom NEDC, ki ga zahteva EU. Peugeot 308, ki se po merilih NEDC ponaša s porabo 3,2 litra goriva na sto kilometrov, je med meritvami v realnem prometu denimo porabil 5 litrov goriva na sto kilometrov. Citroën C4 Grand Picasso je porabil 5,6 litra, DS3 pa 4,9 litra dizla na sto kilometrov

Kot je povedal PSA-jev šef raziskav in razvoja Gilles Le Borgne, bi razliko v izidih laboratorijskih testov in testov v realni vožnji lahko deloma pripisali vozniškemu slogu voznika, deloma teži avtomobila, deloma pa uporabi opreme. Avtomobili, ki jih testirajo po protokolu NEDC so namreč veliko lažji od tistih, ki jih ljudje zares kupijo v prodajnih salonih, saj v njih ni priljubljene dodatne opreme. Laboratorijski tehniki med testi tudi izključijo dodatne naprave, kot so gretje, klimatska naprava ali avtoradio, kar tudi pripomore k manjši porabi goriva. Med testi v realnem prometu je bilo veliko teh naprav vključenih, merilne naprave na zadku so poskrbele za neugodno aerodinamiko, meritve pa so opravili v okolici Pariza, kjer so 25,5 kilometra prevozili po mestnih ulicah, 39,7 kilometra po regionalnih cestah, 31,1 kilometra pa po avtocestah.