Prvi N z električnim pogonom je pošastno močan

13. 7. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Hyundaiev športni oddelek predstavlja svojo prvo električno kombilimuzino.

Hyundai je predstavil dolgo pričakovano zmogljivo različico N modela Ioniq 5, ki je prvi Hyundaiev električno gnani avtomobil s tretmajem oddelka N. Za začetek - je 20 mm nižji, 55 mm širši in 80 mm daljši od običajnih različic. Spredaj ga boste prepoznali po športnem razdelilniku zraka in drugih aerodinamičnih dodatkih, pa potem seveda po N barvni tematiki, zadaj pa po izrazitem difuzorju in spojlerju.

Ima izredno zmogljiv pogon z dvema elektromotorjema, ki skupaj zmoreta 448 kW (601 KM) moči oz. kar 478 kW (641 KM) z uporabo funkcije N Grin Boost. Sprednji motor prispeva 166 kW, zadnji pa 282 kW. Ioniq 5 N tako do stotice pospeši v 3,4 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže - za električni avtomobil že precej impresivno - pri 260 km/h.

Preberite kratek test Hyundaija i30 N

Pri Hyundaiu N obljubljajo vključujočo in zabavno vozniško izkušnjo, primerljivo z bencinsko gnanimi modeli, ki so si med zahtevnejšimi vozniki pridobili veliko veljave. Za to pa seveda ni dovolj le veliko moči. Konstrukcijo so učvrstili z dodatnimi vari in lepilom, volanski drog je trdnejši, krmiljenje ima poseben servo in tudi višje razmerje za več neposrednosti in povratnih občutkov. Zmogljivejše so potem tudi zavore (diski spredaj 400 mm, zadaj 360 mm), zmogljivejša je tudi rekuperacija. Ioniq 5 N je serijsko obut v Pirellijeve P Zero pnevmatike na 21-palčnih kovanih platiščih.

Marsikje po Sloveniji sneži: kje ga bo zapadlo največ

Potem je tu še kup programskih funkcij za obogatenje dinamične izkušnje. N Pedal je sistem, s katerim so želeli poustvariti karakteristike vodljivosti dirkalnika i20 N WRC z uporabo rekuperacije za izrazitejši prenos teže pri vstopu v zavoj - seveda z upoštevanjem velikosti in teže vozila z baterijsko električnim pogonom. Sistem vektoriranja navora N Torque Distribution ima enajst stopenj nastavitev. Potem so tu še sladkorčki, kot je N Drift Optimizer s simulacijo hipnega popuščanja pedala sklopke.

Pri Hyundaiu simulirajo tudi mehanske občutke osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, in sicer s prilagajanjem navora, s čimer ustvarjajo nenadne sunke. Za umetno zvočno kuliso, ki poudarja občutek hitrosti, pa z imitiranjem dvolitrskega štirivaljnika (način "ignition") skrbi N Active Sound +. Dobra zvočna kulisa je vsekakor pomembna za natančnejši nadzor nad vozilom.

Notranjost je črna s kontrastnimi modrimi šivi in posejana z logotipi N na različnih površinah - seveda tudi na stikalih (ne pozabite na N Grin Boost!), drugačen je volan, športni sedeži z izrazitim oprijemom so serijski - sedi se še dodatna dva centimetra nižje.

Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: So električni avtomobili res cenejši za vzdrževanje? Kakšen bo novi Kodiaq? Testi: BMW i7, MG4 Luxury, Honda CB750 Hornet ...