Abarth "menja ploščo", novi športniki bodo drugačni, kot smo jih vajeni

Po letu in pol je električni Fiat 500e dobil svoj zmogljivejši alter ego - Abarth 500e. Italijani nekatere podatke še skrivajo, a novi 500e je testni krog prevozil sekundo hitreje od najbolj nabritega bencinsko gnanega Abartha - 695!

Abarth "menja ploščo", novi športniki bodo drugačni, kot smo jih vajeni (foto: Abarth) Abarth
22. 11. 2022

Končno spet nekaj novega z znakom škorpijona! Mali električni Fiat 500e, ki so ga dobro sprejeli tako novinarji kot kupci, je dobil še svojo športno izvedbo. Recept je pravzaprav podoben kot prej - Abarth 500e ima zmogljivejši pogon, izboljšano oziroma prirejeno podvozje in seveda agresivnejši, športnejši videz. K temu spada tudi nova strupeno rumena barva in Alcantara v notranjosti - tudi na novem trikrakem volanu.

Električni motor z močjo 113,7 kW (155 KM) poganja sprednji par koles. Italijani se izogibajo točnemu podatku, kar je smiselno - suhoparen podatek pospeška do 100 km/h pač ne pove vsega. Navajajo, da 500e od 20 do 40 km/h pospeši sekundo hitreje od bencinsko gnanega 695, do 60 km/h pa nato pridobi še sekundo in pol. Na 5,75 km dolgem krogu Alfa Romea v testnem centru Balocco je bil 500e na koncu za sekundo hitrejši od 695, ki je najbolj športno naravnana različica 595. Zanimivo!

Baterija ima uporabno kapaciteto 37,3 kWh, podatkov o teži in dosegu še niso sporočili. Vendarle pa nekaj vemo o Fiatovem 500e. Ta z enako baterijo po ciklu WLTP prevozi do 320 km kombinirane vožnje (na testu smo sicer ugotovili, da v resnici manj kot 200), Abarth pa bo več energije potrošil že zaradi večjih koles. Polni se z močjo največ 85 kW, kar pomeni, da se do 80 odstotkov kapacitete napolni v približno 35 minutah. V trivratni različici Fiat 500e tehta 1365 kg, kar je približno 300 kilogramov več od bencinskih Abarthov. Pri dobri toni teže to navkljub razmeroma majhni bateriji seveda ni malo.

Preberite tudi kratki test Fiata 500e La Prima

Električni Abarth ima na vseh kolesih kolutne zavore (mimogrede - preberite, zakaj ima veliko električnih avtomobilov zadaj spet bobnaste). Tudi o spremembah na podvozju podrobno niso govorili, gotovo pa je to čvrstejše in prilagojeno že zaradi serijskih platišč, ki so 18-palčna, pnevmatike pa 205 mm širine. Abarthov kolotek je pravzaprav širši, daljša je tudi medosna razdalja (spet ne vemo za koliko), razporeditev teže pa “izboljšana”.

Če je mimo vas že kdaj švignil kakšen Abarth 595, potem veste, kako odločno se sliši njegov izpuh. Pri Abarthu pravijo, da sintetizator zvoka v novem 500e poustvarja zvok bencinsko gnanih modelov. Rezultata iskreno ne pričakujem preveč optimistično, zanimivo pa je tudi, da so si glede na bogato preteklost ikonično zvenečih modelov pri tem za vzgled vzeli ravno zadnje bencinsko gnane Abarthe.