Če ste ljubitelj pravih klasičnih limuzin, tega najmanjšega Mercedesa gotovo niste spregledali.
Marsikdo se bo ob zapisu iz uvoda obregnil, češ, Mercedes razreda C ni najmanjši avtomobil, ki prihaja s proizvodnih trakov te tovarne. Pa je. Vsaj kadar govorimo o klasičnih limuzinah, ki so znamko pravzaprav ponesle prav na vrh v svetu avtomobilizma.
Mercedes razreda C, tip W204, o katerem pišemo v tokratni številki revije Avtomagazin, je predstavnik tretje generacije tega modela. Pravzaprav četrte, če upoštevamo še model 190, s katerim je Mercedes takrat prvič zares stopil v ta avtomobilski razred. Uspeh takratnega 'baby Benza' je bil takoj po predstavitvi v letu 1982 hipen, z vsakim naslednikom pa si je utrjeval svoj položaj v razredu ter si prav vsakič odrezal zelo zajeten kos tržne pogače.
Čeprav gre torej za najmanjšo Mercedesovo limuzino, ki ima, kot se za to znamko spodobi, pogon na zadnji kolesni par (mogoč je seveda tudi štirikolesni pogon 4-matic), je kakršenkoli dvom o tem, ali je to dostojen predstavnik te znamke, povsem odveč. Noben drug proizvajalec v tem razredu ne ponuja tako široke in pestre motorne ponudbe. Od skromnih 4-valjnikov do mogočnega 6,2-litrskega V8 v različici AMG. Tudi takrat, ko govorimo o opremi in prestižu, lahko med modeli tega razreda najdemo takega, ob pogledu na katerega bi marsikdo izbuljil oči. Ni, da ni. A realnost je v večini primerov veliko bolj skromna. Ne rečemo, da so ti avtomobili špartanski, toda v osnovi je mera dobrot s seznama opreme zelo skromna. Če želite več, je treba seči globoko, zares globoko v žep. Res pa je tudi, da Mercedes C v osnovi ni tako zelo drag avtomobil, kot bi pričakovali od avtomobila z zvezdo na pokrovu motorja.
Karoserijske različice so tri. Medtem ko je na naših cestah največ štirivratnih limuzin in tudi precej petvratnih karavanov, boste kupeja komajda kje srečali. Največ teh modelov (limuzine) proizvedejo v tovarni v Sindelfingnu, kjer smo si proizvodnjo tega modela v okviru posebnega povabila pred nekaj leti ogledali tudi mi. O nivoju proizvodnje in skrbi za kakovost bi lahko zapisali nekaj strani dolg članek, a naj bo dovolj, če vam povemo, da se Mercedes proizvodnje tega avtomobila loteva na skorajda povsem enak način kot velikega in najbolj prestižnega modela S. Tam nam je s posebnih deklaracij na skrivaj uspelo razbrati tudi proizvodno ceno Mercedesa C, bogato naloženega z opremo, vendar naj ta ostane skrivnost. Morda se kdaj zagovorimo. Povemo pa vam, da od prvega udarca preše do zadnje kontrole kakovosti za vsakega C-ja mine natančno 23 ur.
Vsem, ki se ozirate za rabljenim C-jem, lahko mirno povemo, da izbirate dober avtomobil, hkrati pa toplo priporočamo, da izberete tistega, ki se je prvih nekaj let servisiral pri pooblaščenem servisu. Bilo je namreč kar nekaj tihih vpoklicev, s katerimi so v okviru garancij zamenjali nekaj ključnih elementov avtomobila, in tako poskrbeli za zanesljivost in trajnost.
Med te spadajo injektorji za vbrizg goriva pri modelih 220 CDI in 250 CDI, ki so bili odgovorni za obstanek na cesti, še bolj pogosto pa za vklop kontrolnih lučk za delovanje motorja. Sicer so tako dizelski kot bencinski motorji tisti, ki jih poznamo kot zanesljive in neproblematične, izjema je zgolj bencinski V6 C350, kjer so težave povzročale verige. A teh vozil je pri nas zelo malo. Kontrola tesnosti menjalnika je nujna ob vsakem servisnem pregledu, saj niso redki primeri, ko je zaradi puščanja olja prišlo do težjih okvar na avtomatskih menjalnikih. Nekaj pozornosti ob nakupu posvetite tudi morebitnemu puščanju dizelskega goriva pri filtru.
Z vidika kakovosti izdelave karoserije temu avtomobilu ne moremo ničesar očitati. Vse stoji na svojem mestu, nič ne odstopa, nič se ne lušči, skratka, avto brez problemov. Izjema so madeži rje na platiščih, ki pa so posledica rjavenja vijakov. Za potniški prostor in voznikov kokpit velja enako, vse brezhibno, le tu in tam se sliši tiho škripanje.
Če sodite med tiste, ki avtomobil uporabljate redko, bi vam živce lahko pil akumulator. Avto ima očitno v fazi mirovanja s samim sabo precej dela, saj se akumulatorji radi prekomerno izpraznijo. Če boste na cesti videli Mercedesa C, ki mu v kakšnem nejasnem zaporedju utripajo smerokazi ali nepravilno delujejo luči, je to posledica korozije v lučeh zaradi vlage ali pa slabega stika konektorjev. Napako se hitro in preprosto odpravi tudi v domači garaži ali na fužinskem parkirišču.
Zakaj torej ne bi izbrali Mercedesa C? Vendarle gre za enega izmed najbolj uspešnih Mercedesov nove generacije, za izjemno skladno in premišljeno oblikovan avtomobil, za avtomobil, ki je v svoji najbolj nabrušeni verziji C63 AMG v času prihoda na trg veljal za najzmogljivejši avtomobil v svojem razredu, za avtomobil, s katerim se lahko in se boste še nekaj naslednjih let vozili ponosno. To ni več 'baby Benz'. To je čisto pravi Mercedes Benz.
Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji