Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje: Kaj pa luči?

V prejšnjem članku smo na kratko preverili stanje na trgu zavornih delov, ki so podvrženi obrabi, zato se z njihovo menjavo lastniki avtomobilov pogosto srečajo. A obraba ni edini razlog za menjavo – nekateri deli avtomobila so zelo izpostavljeni poškodbam.

28. 5. 2015

Tokrat se bomo osredotočili na žaromete, ki jih običajno potrebujemo zaradi poškodbe. Če imate avtomobil ustrezno zavarovan, finančnega šoka ne bo. Če ga nimate, je lahko finančni udarec precej močan (sploh pri naprednejših ksenonskih ali LED-žarometih). V tem primeru je marsikomu pri izbiri novih žarometov najpomembnejša cena, saj meni, da večjih odstopanj v kakovosti ni. Vendar tudi pri žarometih to ne drži. Priznani proizvajalci (Valeo, Hella itd.) so lahko tudi polovico cenejši od originalnih žarometov in kakovost njihovih žarometov ni sporna. Obstajajo pa proizvajalci (Depo, TYC ...), ki so od teh še za polovico cenejši, kar marsikoga premami k nakupu. Žal se pri teh žarometih običajno pojavljajo sledeče težave:

• pogosto je snop žarometa napačno usmerjen ali razpršen, kar povzroči slabo osvetlitev cestišča

• takšen žaromet je pogosto težko ali nemogoče ustrezno montirati in nastaviti, saj žarometi ne sedejo pravilno v original zaponke, ker se mere in nosilci žarometov ne ujemajo popolnoma z originalom

• metaliziran del v paraboli žarometa zelo hitro (v letu do dveh) izgubi svoj sijaj, kar povzroči, da svetilnost žarometa drastično pade

• žarometi pogosto ne tesnijo dobro, kar vodi do (vse to dodatno zmanjša svetilnost):

o pojava kondenza v žarometu

o dodatne pospešene degradacije metaliziranega sloja v paraboli

o nabiranja umazanije in meglice na notranji strani žarometa

Katere žaromete torej izbrati?

Kakovostne žaromete priznanih proizvajalcev, saj ti zagotavljajo ustrezno osvetlitev in dolgotrajno življenjsko dobo. Zgolj v primeru, da je avtomobil že skoraj odslužen in ga nameravate čez kakšno leto dati v razgradnjo, bi bilo smiselno razmišljati o najcenejših in nekakovostnih žarometih. Oziroma bi bilo v tem primeru morda bolj smiselno kupiti originalne rabljene žaromete, ki so običajno tudi cenejši. Seveda je takšne žaromete treba pred nakupom temeljito preveriti, da so res brezhibni.

Dodatna opomba pri žarometih: pri večini novejših avtomobilov (po letu 2000) so steklo v žarometih nadomestili umetni materiali – 'plastika'. Nekateri takšni žarometi so zelo nagnjeni k degradaciji zunanjega sloja, kar seveda izredno zmanjša svetilnost. Takšnih žarometov ni treba zamenjati, saj jih je mogoče s postopkom obnove/poliranja povrniti v brezhibno stanje.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri