Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje; Ko udari rja

9. 7. 2015
Deli

V prejšnjih številkah smo preverili kakovost zavornih delov in žarometov. V tokratni se bomo posvetili karoserijskim delom.

Zamenjava karoserijskih delov in pripadajoče avtoličarske storitve nas običajno doleti ob nesreče ali poškodbi na parkirišču. Stroški popravil (sploh pri starejših avtomobilih) lahko zelo hitro presežejo vrednost avtomobila, zato lastniki pogosto posežejo po najcenejših karoserijskih delih in tako poskušajo strošek popravil kar najbolj znižati, čeprav je finančni prihranek zaradi tega razmeroma majhen. Medtem ko je pri žarometih večinski oziroma celoten strošek zgolj žaromet (montažo opravimo sami ali je strošek montaže zanemarljiv), je pri karoserijskih popravilih strošek rezervnega dela le del celotnega stroška. Karoserijski del je namreč treba pobarvati in vgraditi, kar pogosto nanese celo več, kot stane sam del (izjeme so karoserijski deli iz ogljikovih vlaken in drugih novih lahkih materialov pri posameznih specifičnih vozilih, ki lahko dosegajo izredno visoko ceno). Če predvidevamo, da je strošek karoserijskega dela zgolj polovica celotnega stroška in da so najcenejši karoserijski deli običajno pol cenejši od kakovostnejših, ugotovimo, da je prihranek v celotnem strošku popravila z nakupom najcenejšega karoserijskega dela razmeroma majhnih 25 odstotkov. Medtem ko je prihranek relativno majhen, pa negativne posledice tega prihranka običajno niso majhne:

• Kot pri žarometih tudi pri karoserijskih delih najcenejši deli običajno na ustrezajo popolnoma, kar pomeni, da jih je teže vgraditi v avtomobil, če pa se že vgradijo, je že na pogled očitno, da je bil del zamenjan, saj se ne ujema pravilno s preostalimi karoserijskimi deli okrog njega. Oboje natančno prikazujeta fotografiji poceni pokrova prtljažnika, kjer je na eni strani lepo vidna razlika v višini (skoraj pol centimetra) med pokrovom prtljažnika in blatnikom, na drugi pa, da je pokrov prtljažnika krajši, kot bi moral biti. 

• Največja težava je kakovost same pločevine in njena zaščita: pogosto takšni deli najpozneje po dveh ali treh zimah že začnejo kazati znamenja rje, ki se pozneje zelo hitro razširi na celoten karoserijski del in zahteva ponovno zamenjavo. Fotografija prikazuje rjavenje pločevine poceni karoserijskega dela. 

Vsak si mora sam pri sebi odgovoriti na vprašanje, ali je četrtinski prihranek pri celotnem strošku zamenjave karoserijskega dela dovolj, da upraviči morebitne slabosti. Tudi pri karoserijskih delih je včasih smiselno preveriti ponudbo rabljenih originalnih karoserijskih delov. Seveda pa se nikakor ne sme pozabiti, da ima pri kakovosti popravila poškodovanega karoserijskega dela zelo pomembno vlogo tudi kakovostno opravljena avtoličarska storitev.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja