Nemški avtomobilski klub ADAC je opravil zanimivo preizkusno trčenje, ki ni imelo veliko opraviti z velikimi hitrostmi in varnostjo potnikov, zahtevalo pa je neverjetno drago popravilo.
Najnovejšo Toyoto Avensis – lahko bi bil tudi kateri drug avtomobil s sodobnimi tehničnimi pripomočki – so namreč s hitrostjo vsega 10 km/h zaleteli v zadek Audija Q7, potem pa izračunali stroške popravila.
Menda bi ti znašali zajetnih 5.000 evrov. Kar 65 odstotkov te cene bi zahtevalo zgolj poškodovano radarsko tipalo ACC, precejšnji pa bi bili tudi stroški za 16 delovnih ur mehatronikov, kleparjev in ličarjev.
Pri ADACU so zato pozvali k bolj zaščiteni vgradnji tipal ali pa možnosti delne zamenjave komponent, kot je Toyota denimo uredila pri žarometih, kjer vas menjava nosilca stane le približno 15 evrov.
Med seboj se menda precej razlikujejo tudi cene radarskih tipal, saj je tipalo za Mercedes-Benza menda mogoče dobiti že za 400 evrov, pri Hondi, Jaguarju ali Toyoti pa vas bo denimo stalo več kot 3.000 evrov.
Ker so radarski sistemi ključni tudi za varnost, saj lahko denimo preprečijo nalete, jih zaradi visoke cene ne bi bilo dobro opuščati, lahko pa bi postali cenejši, recimo v primeru, če bi proizvajalci dejanska tipala ločili od krmilne elektronike, pravijo pri ADAC-u.