Brane Kuzmič, Silvan Lulik in Drago Zonta spet za volanom. Bilo je na Verdu, kjer so se že drugič zbrala nekatera legendarna imena avtomobilskega športa v Sloveniji.
Srečanja legend so namenjena predvsem druženju voznikov, ki so si dirkaške steze in hitrostne preizkušnje delili pred več deset leti. Še vedno so živi spomini na dirkanje v precej drugačnih časih in, kot radi povedo, jim tista dirkaška strast še vedno teče po žilah. »Saj je druženje, toda nato pa se hitro pokaže tudi tekmovalnost,« je na Verdu, kjer je klub Autosport Jazon organiziral drugi zbor slovenskih dirkaških legend, povedal Silvan Lulik.
Bil je eden izmed štirinajstih voznikov, ki so na progi ob kamnolomu sedli v štirikolesno gnani Suzuki Baleno in poskušali doseči kar najboljši čas. Spet sta bila z ramo ob rami z Branetom Kuzmičem in oživeli so spomini, kako sta se ob razpadu nekdanje Jugoslavije borila za naslov državnega prvaka. Tudi Kuzmič je po dolgih letih spet sedel v dirkalniku. Kariero je končal že leta 1992 in dve leti pozneje sodeloval le še na Zboru Šampionov v Spodnji Idriji.
»Tokrat prvič vozim štirikolesni pogon,« je smeje dejal Kuzmič, ki je večji del kariere vozil z Renaultovimi avtomobili s pogonom na sprednji par koles. »Že zelo veliko let nisem vozil po makadamu. Včasih smo večinoma vozili po makadamu, ker ceste niti še niso bile asfaltirane. Spominjam se svojih časov, še posebej tistih z začetka kariere. Ni ravno resno tekmovanje, zato sem predvsem užival,« je še dodal 73-letni Kuzmič.
Tokrat v druščini ni bilo Romane Zrnec in Andreja Vidica, zato pa so v avtomobile sedli tudi Drago Zonta, Mičo Milosavljevič in Marko Kožar. »Najprej sem vesel, da sem zdrav in da se lahko takega zbora sploh udeležim. Leta naredijo svoje in zato se je lepo v takem okolju spet združiti. Tekmovalnost je v nas skrita. Vsi gledamo čase in nam ni vseeno, to imamo v sebi,« je bil jasen 76-letni Zonta. Kožar je bil nekoč kot voznik in sovoznik večkrat udeleženec relija za svetovno prvenstvo v Monte Carlu. Kožar je poskrbel tudi za lepo gesto, ko je na razglednici zbral podpise sodelujočih in jo poslal Alešu Pušniku – nekdanji večkratni prvak in prvi avtošportni zvezdnik Slovenije ima trenutno namreč resnejše zdravstvene težave.
Tovrstni zbori so resda namenjeni najprej voznikom samim, a pomembni so tudi za širjenje znanja o tradiciji in o tem, od kod današnji avtomobilski šport v Sloveniji sploh izvira in kdo so tisti, ki so nekoč osvajali naslove, ki so šport negovali. Ta imena zato večkrat pogrešamo tudi na ostalih modernih avtomobilskih dirkah. »Osnovno vodilo organizacije je bil poklon tem legendam. V osemdesetih letih so bili zlati časi relija v Sloveniji,« je dejal organizator Miran Škerjanc iz Autosport Jazon.
In še – čeravno ne najpomembnejše – najboljši čas dneva je naposled z Balenom postavil Martin Črtalič, v razvrstitvi točnosti pa je bil najuspešnejši nekoč odličen voznik fička, Stojan Kastelic.