Range Rover Evoque PHEV - Evoque novega desetletja

Nov kompakten športni terenec Range Rover Evoque je zdaj na voljo kot priključno hibridno električno vozilo (PHEV) in zagotavlja zmogljivost, prefinjenost in terenske sposobnosti, ki jih kupci pričakujejo od te znamke. Poleg nizkih emisij se ob polni bateriji lahko pohvali z električnim dosegom do 55 km.

Range Rover Evoque PHEV - Evoque novega desetletja (foto: Matthew Howell) Matthew Howell
6. 11. 2020 | Promocijsko sporočilo

Tehnologija temelji na Land Roverjevi najsodobnejši arhitekturi Premium Transverse, ki je bila zasnovana tako, da podpira elektrifikacijo, hkrati pa ohranja Land Roverjeve terenske sposobnosti. Novi priključni hibridni modeli P300e, med katere spadata Evoque in Discovery Sport, se pridružijo obstoječim 48-voltnim blago hibridnim športnim terencem, kar prinaša novo raven učinkovitosti v premijski razred kompaktnih športnih terencev.

Evoque P300e poganjata dva motorja. Bencinski s prostornino 1,5-litra in z močjo 200 KM (147 kW) ter elektro motor s 109 KM (80 kW), ki je vgrajen v zadnjo os in se napaja iz litij-ionske baterije z zmogljivostjo 15 kWh pod zadnjimi sedeži. S tem poskrbita tudi za dobre pospeške. Od 0-100 km/h zmore v samo 6,4 sekunde, s pogonom na elektriko pa doseže kar 135 km/h.

Izbirni načini vožnje

Voznik lahko izbira med tremi načini vožnje, ki najbolje ustrezajo njihovim potrebam, ne glede na to, ali vozi v mestu ali po avtocesti:

  • Način HYBRID (privzeti način vožnje) samodejno združuje moč elektromotorja in bencinskega motorja. Strategija delovanja se prilagaja voznim razmeram in preostali napolnjenosti akumulatorja. Vnos cilja v navigacijski sistem omogoča funkciji Predictive Energy Optimization (PEO), s katerim inteligentno integrira podatke o poti iz navigacijskega sistema, da izboljša učinkovitost in udobje za izbrano potovanje.
  • Način EV (električno vozilo) omogoča vozilu, da deluje zgolj z močjo električnega motorja z energijo, shranjeno v baterijskem paketu. Za mirna in tiha potovanja brez emisij iz izpušne cevi.
  • Način SAVE daje prednost motorju z notranjim zgorevanjem kot glavnemu viru energije, pri čemer ohranja stanje napolnjenosti akumulatorja na izbrani ravni.

Tehnologija PHEV

Novi kompaktni športni terenci so izdelani z Land Roverjevo premijsko prečno arhitekturo, ki je bila že od začetka zasnovana tako, da omogoča vgradnjo priključne in blage hibridne tehnologije. Strojna oprema je pametno vgrajena pod dno kabine. Električni pogon zadnje osi (ERAD) napaja kompaktna 15 kWh litij-ionska baterija, nameščena pod zadnjimi sedeži. Akumulator je sestavljen iz 84 prizmatičnih celic, razporejenih v sedem 50-urnih modulov.

Vse skupaj je zaščiteno s 6 mm debelo jekleno ploščo, tako da terenske zmogljivosti niso ogrožene. Napredni električni pogon zadnje osi ima lahek, kompakten in učinkovit sinhroni motor s trajnimi magneti. Pri hitrostih nad 135 km/h se električni motor izključi, da zmanjša upor in s tem optimizira učinkovitost, nato pa se brez težav ponovno vklopi, ko hitrost pade pod to mejo.

Kompaktna visokonapetostna razvodna omarica (HVJB) pod sprednjimi sedeži je še ena inženirska novost. Ta vključuje pretvornik DC:DC (spremeni visokonapetostni tok iz hibridne baterije v nizko napetost, da podpira 12-voltno omrežje) in vgrajeni polnilnik z močjo 7kW, ki se uporablja za polnjenje hibridne baterije, ko je vozilo priključeno na električno omrežje.

Poleg tega je vgrajen še pretvornik z integrirano jermenico (Starter Generator Generator - BiSG), ki lahko z inteligentnim električnim upravljanjem pošlje energijo, pridobljeno z regeneracijo visokonapetostnih baterij za poznejšo ali takojšnjo uporabo, da podpira polno zmogljivost vseh koles.

Več o vozilih znamke Range Rover pa si lahko preberete na tej povezavi.