Razkrivamo: Audi Q5

Po osmih letih, odkar je Audi uspešno prodajal križanca Q5, se zdaj bliža zamenjava rodov. Tako kot pri A4 gre tudi pri Q5 za enega najuspešnejših in najbolje prodajanih Audijevih modelov. Z drugim rodom prinaša številne novosti.

Razkrivamo: Audi Q5 (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
10. 3. 2016

Prvič sploh bodo neki Audi izdelovali zgolj v tujini, v tovarni v San José Chiapu v mehiški provinci Puebla. Vanjo so pri Audiju vložili 1,3 milijarde dolarjev, po dveletni gradnji pa je zdaj skoraj gotova. Okoli 600 zaposlenih iz montaže se že intenzivno izobražuje v centrali v Ingolstadtu. To bo prva tovarna katerekoli premijske znamke v Mehiki, kar je pravzaprav tudi kar precejšnje tveganje, a audijevci verjamejo, da bo tudi z izdelavo Q5 vse v najlepšem redu. Prvi prototipi novega rodu se že kar pol leta vozijo po okolici Ingolstadta in Neckarsulma, kjer sta nastanjena njihova konstrukcijska oddelka, ter po eksotičnih krajih, kjer vlada hud mraz ali pripeka žgoče sonce. Prav iz fotografij teh prototipov je sklepati, kakšna bo zunanjost novega Audija Q5. Če se še spomnite oblike študije E-Tron Quattro z lanske frankfurtske avtomobilske razstave, je to prava smer razmišljanja! Prednji del te študije bo povzemal tudi novi Q5. Drugače pa se oblikovno še naslanja na pred kratkim prestavljeni večji Q7. Obris ostaja skoraj nespremenjen (v primerjavi s prvim Q5), linija spodnjih robov bočnih oken pa se bo vzpenjala proti zadku, kar naj bi videzu dodalo nekaj dinamike.

Od obeh novih modelov, Q7 in A4, bo prevzel tudi največ sestavin, saj je zasnovan na isti platformi, torej posodobljeni tehniki, ki jo zdaj uporabljajo pri vseh večjih Audijih z vzdolžno vgrajenim motorjem in prednjim ali štirikolesnim pogonom. Tudi glede motorjev in pogonov, tudi hibridnega Quattra E, se bo novi Q5 lahko okoristil z vsem, kar je v Audijevi ponudbi. Podobno kot tudi že Q7 so se pri zasnovi avtomobila potrudili glede lažje gradnje, novi Q5 bo za okroglih 100 kilogramov lažji od predhodnika.

Pričakujemo lahko, da je predstavitev novega Q5 predvidena za jesenski pariški avtomobilski salon, tovarna v Mehiki bo začela obratovati v drugi polovici leta. Začetek prodaje naj bi bil konec leta. (TP)