Razkrivamo: Audi Q7 in Audi Q4

Novi Audi Q7 bo močno shujšal, saj napovedi kažejo na maso avtomobila, ki bo za 320 do 400 kilogramov manjša, kot je bila pri njegovem predhodniku.

16. 8. 2013

Tako bodo v konstrukcijskem oddelku te bavarske znamke lahko vsaj malo utišali tiste, ki trdijo, da se znano Audijevo vodilo 'prednost je v tehniki' v zadnjih letih ne uresničuje več. Audijev orjak Q7 bo ob težo na več načinov, najpomembnejši del pa bo povsem nova zasnova karoserijskih delov z nosilno kletko vred. Ta je bila do zdaj iz jeklene pločevine, od prihodnjega poletja, torej čez leto dni, pa bo izdelana iz različnih snovi, seveda tudi jekla, a delno ji bodo do manj kilogramov pomagali deli iz aluminija ter različnih umetnih snovi, seveda tudi ogljikovih vlaken. Q7 bo tudi sicer zelo napreden avtomobil, že približno pol leta po uveljavitvi na trgu oziroma ob začetku prodaje na ameriškem trgu bo namreč kupcem na voljo še poseben laserski skener, ki bo v povezavi z drugimi elektronskimi podpornimi sistemi omogočal tudi vožnjo brez voznikove pomoči.

Audi Q7 bo v prihodnosti še bolj namenjen zunajevropskim trgom, tako da bo mogoče dobiti tudi sedeža v tretji vrsti. Na motornem področju bodo na voljo turbo polnjeni dizelski V6 in bencinski V8 (celo kot biturbo) ter seveda tudi priključni hibrid.

Oblikovno Audi Q 7 seveda ostaja v Audijevih dosedanjih družinskih okvirih, čeprav oblikovalec Wolfgang Egger napoveduje dovolj sprememb, da bomo naslednji rod Q7 z lahkoto ločili od prejšnjega.

Bo pa Q7 še naprej nastajal v tovarni v Bratislavi. Pa še to: novi rod Q7 bo služil kot tehnično izhodišče za dosedanja 'brata', Porscheja Cayenna in Volkswagna Touarega, pa tudi za še večjega in daljšega Q9 ter Bentleyjev in Lamborghinijev novi SUV.

Za spremembo od dosedanje rabe pri Audiju, ko so svojim terencem k oznaki Q dodajali še neparne številke, bo Q4 prvi iz vrste novih Audijev z enako črko (Q) ter parnimi številkami. Takšna oznaka bo v rabi za bolj športno, kupejevsko in križansko zasnovane Audije. Seveda si v boju za prevlado na trgu prestižnih znamk nobena ne sme privoščiti zaostanka za drugima dvema. Kar torej naredi BMW, hoče tudi Audi. Ob pojavu BMW-ja X6 so bili v severno od Münchna ležečem Ingolstadtu sicer še severnjaško hladni, a z napovedmi, da bo tudi BMW razširil svojo ponudbo po zgledu X6 kupejevsko zasnovanih dodatnih modelov, med drugim tudi X4, so se morali odzvati.

Novi Q4 pa je že pred dokončno odločitvijo o tem, da ga bodo res začeli izdelovati, postal vprašljiv. Kriza avtomobilske prodaje v Evropi in mere Q4, ki je bolj namenjen evropskemu okusu kot pa ameriškemu in kitajskemu, je zavrla odločitev o izdelavi. Novi Q4 je sicer pripravljen za nadaljnje korake v pripravi, konstrukcijsko pa temelji na nadaljnjem razvoju vzdolžne modularne platforme, ki jo je Audi pripravil za naslednji rod A4, ki bo na trg prišel v sredini prihodnjega leta, nekaj kasneje kot Q7. Videz Q4 bo zelo športen, vetrobransko steklo in steklo pokrova prtljažnika bosta precej bolj kupejevsko nagnjeni, Q4 pa bo vsekakor bolj križanec kot SUV. Tudi zaradi tega je bilo v načrtu, da bo od leta 2016 skupaj z naslednikom Q5 v izdelovalnem programu prve Audijeve mehiške tovarne v mestu San José Chiapa, ki so jo začeli zidati letos. (TP)