S posebno različico 500 se poslavlja eden izmed najboljših športnikov spodnjega srednjega razreda, Ford Focus RS, a pri Modrem ovalu že pripravljajo novega. Ta bo zasnovan na obstoječem Focusu nove generacije, ki je bil premierno predstavljen na januarskem avtomobilskem salonu v Detroitu.
Glavni značilnosti novega RS-a bosta velik tehnični skok naprej in končno tudi štirikolesni pogon, ki bo zelo verjetno posledica vgradnje hibridne tehnike, ki bo pripomogla k varčevanju z gorivom ter prinesla dodatno veselje.
Govori se še o sistemu start-stop, regeneraciji zavorne energije in izpustu okoli 150 gramov CO2 na prevoženi kilometer.
Namesto zdajšnjega 2, 5-litrskega motorja bo pod motornim pokrovom novi prisilno polnjeni agregat 2.0 EcoBoost z neposrednim vbrizgom goriva. Moč novega Focusa RS bo podobna RS-u obstoječe generacije, to je okoli 300 'konjev', ki bodo iz bencinskega motorja speljani na sprednjo os, za pogon zadnje pa bo skrbel elektromotor.
Podvozje bo novi RS povzel po aktualnem, dodatno bo seveda prirejeno in posledično še boljše, RS pa naj bi tako v novi generaciji postavil nove mejnike v svojem razredu. Pričakujte pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v okoli petih sekundah.
Pri prenosu moči bo pomagal dvosklopčni menjalnik Powershift.
Oblikovno bo šlo za aerodinamično povsem dodelan izdelek, ki bo v primerjavi s klasičnim Focusom imel več krilc in odprtin za zajemanje svežega zraka ter športno masko, karoserija pa bo znižana.
V notranjosti naj bi se predstavil tehnični priboljšek v podobi radarskega tempomata in zaslona, občutljivega za dotik z Wi-Fi-povezavo. Do prihoda RS-a bodo verjetno minila še tri leta, a za tiste, ki ne boste mogli počakati, bo že v letu 2011 na voljo ST z enakim motorjem z 240 do 250 'konji' in brez hibridne tehnike.
ST bo za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potreboval le okoli šest sekund.
Ilustracije: Bojan Perko