Razkrivamo: Seat SUV

25. 2. 2013
Deli
Razkrivamo: Seat SUV

Za IBX ime še iščejo

Najhitreje rastoča zvrst avtomobilov so terenci, s tujko SUV, za kar nimamo pravega prevoda. K vsaj približnemu opisu kratice SUV bi spadali šport, uporabnost, rekreacija in prostočasna dejavnost na prostem in prav s takšnimi se sodobni ljudje še najbolj množično spogledujejo. A če bolje premislimo, je tudi slovenski naziv terenci povsem dober, le da ga ne smemo preveč povezovati s tistimi opredelitvami, ki smo se jih v prejšnjih časih navadili in za katere mislimo, da jih morajo izpolnjevati terenci.

Čas je pokazal, da pogon 4x4 ni več potreben, da sposobnost, da z avtomobilom prebrodimo reko, nima več smisla, da ne prečimo več skalnatih terenov, da nam že vožnja po kolovozu, v katerega segajo močnejše veje, uniči prekrasen lošč avtomobila – in predvsem, da se tudi z odbijačem nikamor ne moremo nasloniti, ker se zgodi isto.

Terenci pa so dobri zato, da sedimo više kot v običajnem avtomobilu, da ni nič narobe, če ima nekoliko povišano streho in podaljšan zadek, saj tako vanj spravimo več prtljage. Pa da nas tudi nič ne moti, če ne moremo prevoziti kakšnega višjega robnika. Ne zato, ker bi bilo to prepovedano, ampak zato, ker tega pri terencih, ki jih izbiramo, tako in tako tudi ne moremo, saj običajno nimajo ne bolj od tal dvignjenega spodnjega dela ne trpežnih in močno profiliranih gum.

Takšni smo danes! Ne zamenjamo stvari, ki nam zaradi naših potreb ni všeč, ampak raje pri njej vse spremenimo.

Zakaj v takem svetu tudi Seat ne bi smel imeti terenca, saj ga navsezadnje ima tudi Porsche? In ga bo torej imel tudi Seat. Njihovim inženirjem tudi ne bo pretežko spremeniti nekaterih karakteristik ali sestavnih delov tistega izdelka, kjer so se že izkazali – Audija Q3. Da, ta je nastajal pri konstruktorjih v Martorelu, v Seatu torej, saj se pomanjkanje zmogljivosti (tudi če gre za konstrukcijske) v skupini Volkswagen lepo koordinira.

Zdaj je tudi že več kot leto dni in pol Seatova osrednja tovarna v istem mestu uspešen izdelovalec prav tega istega Audija Q3. Razlike v priznani in uveljavljeni kakovosti izdelkov s štirimi krogi tudi izpod španskih spretnih montažnih rok ni opaziti. Zato bo po vsej logiki dogodkov tudi Seat kmalu dočakal tisto, kar so si želeli že nekaj časa – nove privlačne modele. Po Miiu, Toledu in Leonu se jim bo čez nekaj več kot leto dni pridružil še Seatov srednje velik terenec, dolg nekaj centimetrov več, kot je njegov brat Q3 (4,39 m). To bo tudi zadnji konstrukcijski izdelek, ki je še nastal na starejši platformi za terence (prvi na njej je bil Tiguan), za katero bi po vseh pravilih tudi že pričakovali, da se bo poslovila, če ne bi pri Seatu našli primernega dodatnega avtomobila. Tega bo Seat v prihodnjih letih razen za krizni evropski trg potreboval tudi zaradi svojega napovedanega prodora na kitajski trg, kjer bodo kmalu začeli prodajati prve tri Seatove modele, Ibizo, Toleda in limuzinsko različico Leona.

Seatov terenec je za zdaj še brez imena (ali pa to še ni pricurljalo v javnost), pri snovanju njegove zunanjosti pa tudi še ne bo imel veliko vpliva že od sredine lanskega leta delujoči novi prvi oblikovalec Alejandro Mesonero Romanos. Oblikovno se bo tako Seatov SUV najbolj opiral na študijo, ki jo je že za ženevski salon leta 2011 pripravil prejšnji glavni Seatov oblikovalec Luc Donkerwolcke. (TP)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"