Razred C: Spodnji srednji razred

Že dejstvo, da je naš seznam spodnjega srednjega razreda precej dolg, saj šteje kar 37 modelnih osnov, dokazuje pomembnost tega segmenta avtomobilskega trga.

7. 10. 2010

Za količino se skrivajo zelo podobni, v nekaterih delih tudi povsem enaki gabariti. Velikostno so si avtomobili v tem razredu precej podobni, še bolj zrcalna pa je njihova tehnična slika s prednjim pogonom in s prečno v nos vgrajenimi motorji. Edini posebnež, ki se temu upira, je BMW-jeva serija 1, ki jo poganjata zadnji kolesi, motorje pa ima Enica vgrajene vzdolžno v prednjem delu. Razredno netipičen je tudi vrstni šestvaljnik, ki je pod motornim pokrovom omenjenega BMW-ja edini v spodnjem srednjem razredu.

Ta razred je čedalje bolj varčen, tudi prijaznejši do okolja, saj kot po tekočem traku prihajajo eko različice, čedalje več pa je tudi hibridov. V spodnjem srednjem razredu jih je kar pet, prav vsi pa imajo japonsko poreklo. Najslavnejši je seveda Toyotin Prius, ki ima zdaj sorodnika tudi v Lexusovem modelu CT200h in hibridnem Aurisu. Med pomembnejšimi hibridi je predvsem zaradi svoje cene, gre za enega cenovno najugodnejših hibridov, novi Hondin Insight.

Modelna pestrost tega razreda ni omejena le na kombilimuzine s pogonom spredaj ali zadaj, ampak bodo v tem razredu prišli na svoj račun tako ljubitelji avtomobilske konservativnosti kot drznosti. Tu so križanci, kot so Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai in Peugeot 3008, ki hočejo biti hkrati kombilimuzina, terenec in enoprostorec. Kar precej predstavnikov spodnjega srednjega avtomobilskega razreda, ki mu rečemo tudi kompaktni, je bilo v zadnjem letu prenovljenih ali so popolnoma novi.

Novi so Alfa Romeo Giulietta pa Citroënov par C4/DS4, Ford Focus, omenjeni Lexus CT200h, Mitsubishi ASX in Renault Fluence, ki je limuzinska izvedenka Megana zadnje generacije. Poleg različic s pogonom na en kolesni par je v tem priljubljenem razredu kar nekaj avtomobilov, ki obstajajo izključno v štirikolesno gnani izvedbi, recimo Subaru Impreza, ali pa je možno izbirati med različnimi pogoni kot pri Škodi Octavii, Volkswagnovem Golfu, križancih in nekaterih drugih. Kmalu bo v razred zapeljal še en posebnež, in sicer hibridni Peugeot 3008, ki kombinira hibridno tehniko z dizelskim motorjem.

Za ta razred je značilno, da avtomobili v njem iz generacjie v generacijo rastejo in iz višjih razredov pridobivajo udobnostno in varnostno tehniko.

Modeli:

  • C 53 Alfa Romeo Giulietta
  • C 54 Audi A3
  • C 55 BMW serije 1
  • C 56 Chevrolet Lacetti/Nubira
  • C 57 Chevrolet Cruze
  • C 58 Citroën C4/DS4
  • C 59 Dacia Logan
  • C 60 Dodge Caliber
  • C 61 Fiat Bravo
  • C 62 Ford Focus
  • C 63 Honda Civic
  • C 64 Honda Insight
  • C 65 Hyundai i30
  • C 66 Kia Cee’d
  • C 67 Kia Soul
  • C 68 Lada Priora
  • C 69 Lancia Delta
  • C 70 Lexus CT200h
  • C 71 Mazda3
  • C 72 Mercedes-Benz razreda A/B
  • C 73 Mitsubishi Lancer
  • C 74 Mitsubishi ASX
  • C 75 Nissan Tiida
  • C 76 Nissan Qashqai
  • C 77 Opel Astra
  • C 78 Peugeot 308
  • C 79 Peugeot 3008
  • C 80 Renault Mégane / Fluence
  • C 81 Seat Leon
  • C 82 Škoda Octavia
  • C 83 Subaru Impreza
  • C 84 Toyota Auris
  • C 85 Toyota Prius
  • C 86 VW Beetle
  • C 87 VW Golf/Plus/Jetta
  • C 88 Volvo C30
  • C 89 Volvo S40/V50

Seznam s fotografijami najdete v PDF obliki.

<<< Nazaj na glasovanje