Realnost električnih vozil pozimi: kateri modeli najmanj ‘lažejo’ o dosegu?

17. 1. 2025 | Jaka Drozg
Deli

Norveški zimski preizkus baterijsko električnih vozil pričakovano razkriva velike razlike med oglaševanim in dejanskim dosegom. Tesla se je znašla pri dnu lestvice, kdo pa je navdušil?

Norveški avtomobilski medij Motor je skupaj z Norveškim avtomobilskim društvom že šesto leto organiziral El Prix: zimski preizkus dosega električnih vozil v krutih, a za tiste kraje povsem vsakdanjih razmerah. Tokrat so v temperaturah pod lediščem preizkusili 24 novih baterijsko električnih modelov in rezultate primerjali z oglaševanimi sposobnostmi vozil po standardu WLTP.

Realnost električnih vozil pozimi: kateri modeli najmanj ‘lažejo’ o dosegu?
Inside EVs

Polestar navdušil, Tesla razočarala

Polestar 3, s svojo deklarirano WLTP vrednostjo dosega 560 kilometrov, je v mrazu izgubil le 5 % dosega in prevozil presenetljivih 531 kilometrov. To je drugi najboljši rezultat v zgodovini El Prix testov, takoj za BMW iX3 iz leta 2021, ki je imel le 4 % negativnega odstopanja. Sledi mu kitajski SUV BYD Tang, ki je prevozil 482 km z 9 odstotnim odstopanjem, medtem ko je tretje mesto pripadlo Mini Countrymanu EV, ki je izgubil 11 % dosega in prevozil 355 kilometrov.

Realnost električnih vozil pozimi: kateri modeli najmanj ‘lažejo’ o dosegu?
Polestar

Na drugi strani lestvice je šokirala Tesla Model 3, ki se je znašla na 21. mestu od 24-ih. Čeprav ima Tesla s 702 kilometri deklariran najdaljši doseg med testiranimi vozili, je v realnih razmerah prevozila enako razdaljo kot Polestar 3 – 531 kilometrov. S tem rezultatom sta sicer prevozila največ izmed vseh testiranih, razlika je le v tem, da je Tesla izgubila kar 24 % dosega, medtem ko je Polestar ohranil skoraj vsega. Še bolj zaskrbljujoče je bilo napačno delovanje Teslinega potovalnega računalnika, ki je voznika zavajal z napačno prevoženo razdaljo.

Realnost električnih vozil pozimi: kateri modeli najmanj ‘lažejo’ o dosegu?
Inside EVs

Peugeot s kar 26 in 32 odstotki odstopanja

Slabše od Tesle Model 3 so se glede na teoretični doseg slabše odrezali le še Peugeot E-5008, Voyah Dream in Peugeot E-3008, s kar 26–32 % izgube dosega. Zimski preizkus El Prix je še en dokaz, kako pomembna je realna ocena dosega EV vozil, kateri modeli so najbolje pripravljeni na zimske razmere in da lahko električna vozila ob pravilni zasnovi dobro delujejo tudi v ekstremnih razmerah.