Red Bull Air Race: Peter Podlunšek pripravljen na boj z elito

Samo še en dan nas loči od kvalifikacij ter dva od prve tekme sezone in Podlunškovega prvega nastopa v razredu Master svetovnega prvenstva Red Bull Air Race.

10. 3. 2016

Abu Dhabi si bo ekipa Peter Podlunšek Racing zapomnila po marsikaterem prvič: za številko 37 - Petra Podlunška bo to prvi polet v elitnem razredu Master, prva dirka v Abu Dhabiju, prva tekma z novim dirkalnim letalom Edge 540 V2 in tudi prvi nastop z novoustanovljeno ekipo v postavi Katja Papič (koordinator), Dax Wanless (tehnik), Boštjan Dečman (taktik), Leon Krpič (marketing), Tina Torelli (stiki z javnostjo) in Luka Krajnik (digitalni mediji).

Peter Podlunšek je eden od dveh novincev v razredu Master - poleg njega je v višji razred napredoval še Čeh Petr Kopfstein, ki s številko 18 tekmuje za team Spielberg. Ker je format dirke narejen za 14 tekmovalcev, je njun prestop deloma tudi povezan z upokojitvijo dveh legend tega športa - od tekmovalne kariere sta se poslovila boter prvenstva Peter Besenyi in najuspešnejši pilot v zgodovini prvenstva Paul Bohnomme, ki se je iz kokpita presedel v komentatorsko kabino.

Danes je prvi dan, ko je nad Abu Dhabijem spet posijalo sonce - epske nevihte v prejšnjih dneh so odplavile večino testnih letov, veter je s hitrostjo 130 km/h podiral drevesa in pilone, emiratska vlada je zaprla šole in zastalo je celo trgovanje na borzi. "Čeprav nam je za puščavo precej netipčno vreme nagajalo, pa sem vseeno lahko opravil nekaj testnih letov. To je daleč od tistega, kar bi si želel, a nad doživetim nisem niti malo razočaran." je povedal dobro razpoloženi Peter Podlunšek.

"Naš glavni cilj je bil, da prvi leti minejo brez prevelikih odstopanj od pričakovanj in brez večjih tehničnih težav. Le tako lahko namreč zbereš vse prepotrebne podatke o delovanju motorja ter delovanja letala kot celote. Ker je letalo za nas praktično novo, vgrajeni so sistemi, ki so bili posebej razviti samo zame in jih tukaj v Abu Dhabiju sploh prvič testiramo, lahko povem, da vse deluje, kot smo si želeli. Danes sem lahko končno letel v sami tekmovalni progi in kaže dobro."

Podlunšek je še povedal, da se bo zdaj tehnični del ekipe posvetil predvsem telemetriji in poskušal najti optimalno nastavitev razmerja med zmesjo goriva in kisika pa tudi študiju optimalne poti na sami progi. "Letalo je lepo odzivno, koordinirano in že na prvih testnih letih sem brez težav dosegal obremenitve krepko čez 10G, ki so služile kot testiranje skrajnih vpadnih kotov na različnih hitrostnih režimih in z različnimi vstopi od agresivnega do zmernega. Letalo smo skozi ta testiranja počasi pripravljali od končne tekmovalne konfiguracije. Včeraj zjutraj nam je uspelo najti še pravo nastavitev motorja, kar pomeni da smo dosegli maksimalne obrate motorja ali 2.950 RPM."

Kljub dvema letoma tekmovanja v pokalu Challenger ter obilo izkušnjam z akrobatskimi letali z akrobatskimi letali pa letenje s pravim dirkalnikom zahteva popolnoma drugo tehniko letenja in neprimerno boljšo fizično in psihično pripravo. "Čaka nas še dolga pot, vendar verjamemo, da imamo veliko potenciala v prihajajočih sezonah, saj je ekipa sestavljena iz visoko kvaliciranih ljudi z različnih področij. Delo nam je v užitek, še posebej, ko se kocke sestavljajo, in z optimizmom zremo v prihodnost. Naša pričakovanja na prvih tekmah so sevda zmerna, ne skrivam pa, da bodo proti koncu sezone strmo naraščala." je o svojih prepričanjih in željah povedal Peter, in dodal: "Ker gre za visokotehnološki in zahteven šport, ne moremo prehitevati naravnega procesa razvoja, privajanja in učenja, in ker se tega še kako zavedamo, vemo, da tekmovalni uspeh ne more izostati."

In če si podrobneje ogledamo še novo zračno dirkališče nad morjem Abu Dhabija, je jasno, da se bo dirka dobivala oziroma izgubljala med tretjimi in četrtimi vrati. Po tretjih vratih namreč sledi oster navpičen obrat, v katerem bo težko ne preseči 10 pozitivnih G-jev, usodna pa bo vsaka najmanjša napaka. Peter Podlunšek bo, kot kaže, prvič v življenju nastopil na izjemno hitri in tehnični progi, štrene pa bosta po koncu deževja mešala tudi vročina in veter.

Spremljajte njegov krstni polet v petek, 11. marca, ko bodo ob 16. uri po lokalnem času na sporedu kvalifikacije, ter držite pesti v soboto, 12. marca, ko se ob 14. uri po lokalnem času začne dirka. Če ste navezani na spletno stran www.redbullairrace.com, ni s tem nič narobe, a tokrat si dirko lahko ogledate tudi v neposrednem prenosu na Kanalu A - točno ob 11h vas Peter Podlunšek vabi pred teve ekrane in obljublja, da vam ne bo žal. Dirko bosta komentirala novinar Gašper Jakomin in strokovni komentator Jago Stemberger.

Peter Podlunšek Racing - PP37 PRESS