Renault dokončno obuja ikono. Kmalu bo namreč na voljo za naročila

17. 3. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Avto je poklon ikoni osemdesetih, a na povsem drugačen način.

Renault je znova obudil legendarnega Renaulta 5 Turbo in Turbo 2, tokrat v povsem električni različici, ki ohranja izvirno drznost in tekmovalni duh svojih predhodnikov. Novi Renault 5 Turbo 3E je pravi "pocket rocket", zasnovan za dirkanje, driftanje in užitek v vožnji, hkrati pa prinaša sodobno tehnologijo, prilagodljiv dizajn in osupljivo zmogljivost s 540 KM.

renault 5, turbo 3e
Renault

Brutalna moč na dobrih štirih metrih

Čeprav gre za kompaktno vozilo, dolžine le 4,08 metra, novi Renault 5 Turbo 3E postavlja povsem nove standarde v svojem segmentu. Njegova moč izvira iz dveh električnih motorjev, vgrajenih v zadnja kolesa, ki skupaj proizvedeta 540 KM (400 kW) in 4.800 Nm navora. To omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v manj kot 3,5 sekunde in največjo hitrost 270 km/h – na dirkališču, seveda.

Avtomobil je postavljen na novo prilagojeno platformo z 800-voltnim arhitekturnim sistemom, kar mu omogoča izjemno hitro polnjenje. Z močjo 350 kW na enosmerni polnilnici se lahko baterija od 15 do 80 % napolni v samo 15 minutah, kar pomeni manj čakanja in več dirkaških užitkov.

Hladna zračna masa in nevarnost pozebe: kako mrzlo bo?
renault 5, turbo 3e
Renault

Pod pokrovom se skriva 70 kWh litij-ionska baterija, ki omogoča do 400 km dosega (WLTP). Čeprav je Renault 5 Turbo 3E električen, ponuja enako intenzivne občutke kot njegovi bencinski predhodniki, pri čemer uporablja regenerativno zaviranje v štirih stopnjah in ima celo namenski gumb za "boost" pri prehitevanju.

Dizajn: retro prihodnost s športnim značajem

Renault 5 Turbo 3E ostaja zvest ikoničnemu dizajnu svojih predhodnikov iz 80-ih, a ga nadgrajuje s sodobnimi aerodinamičnimi rešitvami. Velik zadnji spojler, široki karbonski blatniki in aerodinamični razdelilnik skrbijo za optimalen oprijem in stabilnost pri visokih hitrostih.

renault 5, turbo 3e
Renault

Sprednji del avtomobila je zasnovan v retro-futurističnem slogu, kjer izstopajo LED žarometi s kvadratno obliko, ki se spajajo z robovi pokrova motorja, ter aerodinamične reže za hlajenje zračne dinamike. Stranske odprtine v zadnjih blatnikih ne služijo le estetskemu učinku, ampak tudi hlajenju zavor in izboljšanju aerodinamike.

Notranjost je izrazito športna – voznik in sopotnik bosta sedela v školjkastih sedežih s šesttočkovnimi varnostnimi pasovi, armaturna plošča pa bo pokrita s premium materiali, kot je Alcantara. Digitalni vmesnik sestavljata dva zaslona (10,1 in 10,25 palca), ki vozniku omogočata dostop do navigacije, multimedije in voznih podatkov. Renaultov OpenR Link sistem z vgrajenim Google asistentom bo poskrbel za brezhibno povezljivost.

renault 5, turbo 3e
Renault

Ekskluzivna serija z možnostjo personalizacije

Renault bo izdelal le 1980 oštevilčenih primerkov modela 5 Turbo 3E – kot poklon letu 1980, ko je bil predstavljen originalni Renault 5 Turbo. Kupci bodo lahko prilagajali zunanje barve, notranjo opremo in celo številko svojega avtomobila. Med ponujenimi barvnimi kombinacijami bo tudi ikonična rdeča "Rouge Grenade" in legendarna rumeno-belo-črna rally poslikava, ki je zaznamovala model Renault 5 Turbo Tour de Corse 1982.

Za vse, ki si želijo unikatnega električnega športnika, bo naročanje odprto že v prihodnjih tednih, prve dostave pa so predvidene v letu 2027, cena pa naj bi presegla 200 tisočakov. Kljub temu naj bi, po besedah vodilnih pri slovenskem uvozniku, (vsaj) eden pristal tudi v Sloveniji.

Najbolje prodajan avto v februarju pri nas je ...