Avto je poklon ikoni osemdesetih, a na povsem drugačen način.
Renault je znova obudil legendarnega Renaulta 5 Turbo in Turbo 2, tokrat v povsem električni različici, ki ohranja izvirno drznost in tekmovalni duh svojih predhodnikov. Novi Renault 5 Turbo 3E je pravi "pocket rocket", zasnovan za dirkanje, driftanje in užitek v vožnji, hkrati pa prinaša sodobno tehnologijo, prilagodljiv dizajn in osupljivo zmogljivost s 540 KM.
Brutalna moč na dobrih štirih metrih
Čeprav gre za kompaktno vozilo, dolžine le 4,08 metra, novi Renault 5 Turbo 3E postavlja povsem nove standarde v svojem segmentu. Njegova moč izvira iz dveh električnih motorjev, vgrajenih v zadnja kolesa, ki skupaj proizvedeta 540 KM (400 kW) in 4.800 Nm navora. To omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v manj kot 3,5 sekunde in največjo hitrost 270 km/h – na dirkališču, seveda.
Avtomobil je postavljen na novo prilagojeno platformo z 800-voltnim arhitekturnim sistemom, kar mu omogoča izjemno hitro polnjenje. Z močjo 350 kW na enosmerni polnilnici se lahko baterija od 15 do 80 % napolni v samo 15 minutah, kar pomeni manj čakanja in več dirkaških užitkov.
Pod pokrovom se skriva 70 kWh litij-ionska baterija, ki omogoča do 400 km dosega (WLTP). Čeprav je Renault 5 Turbo 3E električen, ponuja enako intenzivne občutke kot njegovi bencinski predhodniki, pri čemer uporablja regenerativno zaviranje v štirih stopnjah in ima celo namenski gumb za "boost" pri prehitevanju.
Dizajn: retro prihodnost s športnim značajem
Renault 5 Turbo 3E ostaja zvest ikoničnemu dizajnu svojih predhodnikov iz 80-ih, a ga nadgrajuje s sodobnimi aerodinamičnimi rešitvami. Velik zadnji spojler, široki karbonski blatniki in aerodinamični razdelilnik skrbijo za optimalen oprijem in stabilnost pri visokih hitrostih.
Sprednji del avtomobila je zasnovan v retro-futurističnem slogu, kjer izstopajo LED žarometi s kvadratno obliko, ki se spajajo z robovi pokrova motorja, ter aerodinamične reže za hlajenje zračne dinamike. Stranske odprtine v zadnjih blatnikih ne služijo le estetskemu učinku, ampak tudi hlajenju zavor in izboljšanju aerodinamike.
Notranjost je izrazito športna – voznik in sopotnik bosta sedela v školjkastih sedežih s šesttočkovnimi varnostnimi pasovi, armaturna plošča pa bo pokrita s premium materiali, kot je Alcantara. Digitalni vmesnik sestavljata dva zaslona (10,1 in 10,25 palca), ki vozniku omogočata dostop do navigacije, multimedije in voznih podatkov. Renaultov OpenR Link sistem z vgrajenim Google asistentom bo poskrbel za brezhibno povezljivost.
Ekskluzivna serija z možnostjo personalizacije
Renault bo izdelal le 1980 oštevilčenih primerkov modela 5 Turbo 3E – kot poklon letu 1980, ko je bil predstavljen originalni Renault 5 Turbo. Kupci bodo lahko prilagajali zunanje barve, notranjo opremo in celo številko svojega avtomobila. Med ponujenimi barvnimi kombinacijami bo tudi ikonična rdeča "Rouge Grenade" in legendarna rumeno-belo-črna rally poslikava, ki je zaznamovala model Renault 5 Turbo Tour de Corse 1982.
Za vse, ki si želijo unikatnega električnega športnika, bo naročanje odprto že v prihodnjih tednih, prve dostave pa so predvidene v letu 2027, cena pa naj bi presegla 200 tisočakov. Kljub temu naj bi, po besedah vodilnih pri slovenskem uvozniku, (vsaj) eden pristal tudi v Sloveniji.