Novi izvršni direktor se bo znašel pred težko nalogo - krmariti Renault skozi viharno avtomobilistično morje.
Luca de Meo, ki je Renault vodil od leta 2020, bo s 15. julijem odstopil z mesta izvršnega direktorja. Njegova naslednja karierna postaja bo v svetu luksuza – prevzel bo vodenje francoske skupine Kering, lastnice znamk, kot so Gucci, Balenciaga in Yves Saint Laurent. Renault je ob tej napovedi potrdil, da se je začel postopek iskanja njegovega naslednika, ime pa naj bi bilo znano do sredine julija.
Prehod v obdobju pomembnih izzivov
De Meo je Renault vodil skozi pomembno preobrazbo. Njegov odhod prihaja v trenutku, ko naj bi predstavil novo srednjeročno strategijo, zato je novica povzročila precejšnje presenečenje v avtomobilskem svetu. Njegov naslednik bo moral takoj nasloviti več ključnih izzivov – zapleten odnos z Nisssanom, ostro konkurenco iz Kitajske ter zahteve po zmanjšanju izpustov CO₂ v EU.
Kljub prenovi je Renault po obsegu proizvodnje le 15. največji avtomobilski proizvajalec na svetu, zato se še naprej močno zanaša na partnerstva, kot sta Google in Qualcomm.
Glavni kandidati za nasledstvo
Med najpogosteje omenjenimi kandidati za novega izvršnega direktorja so:
- Denis Le Vot (59), trenutni direktor znamke Dacia, ima dolgoletne izkušnje v Renaultu, kjer je med drugim vodil tudi lahka gospodarska vozila. V zadnjih letih je Dacio usmeril k večjim, donosnejšim modelom, kot je Bigster.
- Maxime Picat (51), vodja nabave v Stellantisu, je v preteklosti vodil znamko Peugeot ter evropsko regijo pri PSA. Pogosto je bil omenjen tudi kot možni naslednik Carlosa Tavaresa pri Stellantisu.
- Fabrice Cambolive (54), direktor znamke Renault, je v podjetju že od leta 1992. Zadnja leta je vodil lansiranje ključnih modelov in z Renaultom Scenic ter Renaultom 5 osvojil dve zaporedni nagradi za Evropski avto leta.
- Francois Provost (57), vodja nabave in partnerstev pri Renaultu, velja za enega najvplivnejših zakulisnih igralcev v skupini. V preteklosti je vodil operacije v Rusiji, Koreji in na Kitajskem.
- Jeremy Papin (51), trenutni finančni direktor Nissana, ima globoko razumevanje zapletenega zavezništva Renault-Nissan in bi lahko bil strateška izbira.
- Thierry Pieton (55), donedavni finančni direktor Renaulta, ki je pred pol leta odšel v ameriško podjetje Medtronic. Po ocenah analitikov iz družbe Bernstein ima še vedno odličen vpogled v delovanje Renaulta in naj bi bil idealen kandidat za povratek.
- Wayne Griffiths (59), nekdanji vodja znamk Seat in Cupra, je pred kratkim zapustil svojo funkcijo pri Volkswagnu in bi lahko bil zanimiva zunanja izbira. Cupro je sicer pomagal razviti prav de Meo.
Renault pred pomembno prelomnico
Zamenjava vodstva prihaja v času, ko se evropska avtomobilska industrija hitro spreminja. Renault potrebuje vodjo, ki bo znal krmariti med tehnološkimi izzivi, tržnim pritiskom ter geopolitičnimi napetostmi – vse to ob hkratni nuji po zeleni transformaciji.
Ime novega izvršnega direktorja bo najverjetneje znano že sredi julija, tik pred tem, ko bo de Meo uradno zapustil svojo pisarno.