Renault se posveča mobilnosti na vodik

7. 7. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Hyvia se bo najprej osredotočila na lahka gospodarska vozila in polnilno omrežje, izkušnje pa bodo lahko uporabili tudi za osebna vozila.

Podjetje Hyvia sta skupaj ustanovila skupina Renault in ameriško podjetje Plug Power, specializiralo pa se bo za mobilnost na vodik. Ponudili bodo celovit ekosistem rešitev, začenši z lahkimi gospodarskimi vozili, polnilnicami in mobilnimi mesti za hranjenje vodika, ki jih bo mogoče najeti ali kupiti in bodo oskrbovana z brezogljično pridobljenim vodikom, večjim strankam pa bodo ponudili tudi upravljanje in vzdrževanje njihovih voznih parkov.

Skupina Renault je seveda vsem zelo dobro poznana, podjetje Plug Power pa verjetno nekoliko manj. Kljub temu je na svojem področju že zelo ustaljeno, saj so vodilni ponudniki vodikovih rešitev na ključ. Med drugim delujejo v Franciji, Nemčiji, na Nizozemskem in na Portugalskem, njihov portfelj pa vključuje več kot 40.000 sistemov za električno mobilnost z gorivnimi celicami, kar je več kot katerokoli drugo podjetje na svetu, ter več kot 100 polnilnih postaj, ki jih lahko napajajo. Prav tako pa se poskušajo izogniti tudi največji oviri, s katero se sooča vodik in to je energetsko potratna ter včasih zelo onesnažujoča proizvodnja. Plug Power zato veliko truda nameni tudi iskanju novih tehnoloških rešitev za ekološko pridobivanje vodika z elektrolizo vode, ki bi omogočila mobilnost brez ustvarjenih škodljivih izpustov.

Sprva se bodo osredotočali na lahka gospodarska vozila s predvidljivimi dnevnimi trasami, saj zaradi potrebe po večjem dosegu in kratkih polnilnih časih vodik predstavlja boljšo rešitev kot baterijsko-električni pogonski sklopi. Prva tri vozila, ki bodo sestavljala njihovo modelno paleto, bodo zasnovana na konstrukcijski osnovi modela Renault Master. Master Van s 500 kilometri dosega in 12 kubičnimi metri tovornega prostora ter nekoliko večji Master Chassis Cab z 19 kubičnimi metri tovornega prostora a le 250 kilometri dosega bosta predstavljala tovorni del ponudbe, potniškemu namenu pa bo namenjena različica mestnega avtobusa s prostorom za 15 potnikov in dosegom 300 kilometrov.

Vozila bodo zasnovana na Dual Power arhitekturi, ki omogoča pogon tako na vodik kot tudi elektriko. Master Van, ki bo imel 500 kilometrov dosega bo lahko 100 kilometrov prepeljal na električno moč, za preostanek dosega pa bo poskrbel vodik. Opremljena bodo z baterijo zmogljivosti 33 kilovatnih ur, 30 kilovatno gorivno celico in posodo za gorivo, ki lahko shrani od 3 do 7 kilogramov vodika. Posode za gorivo bodo do vrha napolnjene v le treh minutah, celotna modelna paleta pa bo na ceste zapeljala do konca letošnjega leta, istočasno kot bodo postavljena tudi nova polnilna mesta.

Hyvia bo svojo zgodbo pričela s štirimi obrati v Franciji v neposredni bližini Renaultovih središč, Francijo in Renault pa bo postavila na čelo industrijskega razvoja uporabe mobilnosti na vodik. Kljub temu, da jim pri dostavnikih na vodik za vrat diha koncern Stellantis, pri Hyvii načrtujejo 30-odstotni tržni delež lahkih gospodarskih vozil na vodik v Evropi do leta 2030.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja