Ponovno rojena legenda osvaja množice in postaja pravi trojanski konj elektrifikacije

23. 7. 2025 | Uredništvo
Ponovno rojena legenda osvaja množice in postaja pravi trojanski konj elektrifikacije (foto: Profimedia)
Profimedia

Malček s pridihom nostalgije privablja kupce, ki pred tem niso bili naklonjeni niti elektriki niti tej določeni znamki.

Novi električni Renault 5 je postal pravi tržni fenomen, še posebej pri privabljanju kupcev, ki do zdaj niso vozili avtomobilov te francoske znamke. Priljubljeni malček je postal najbolje prodajan električni avtomobil med zasebnimi kupci v Veliki Britaniji, Renault pa se je tako povzpel na drugo mesto prodajne lestvice električnih vozil.

Podatki so osupljivi: kar 84 % kupcev novega Renaulta 5 se je prvič odločilo za to znamko, kar predstavlja eno najvišjih stopenj pridobivanja novih strank v zgodovini podjetja. Nedavna raziskava, izvedena med skoraj 1900 kupci v Veliki Britaniji, je pokazala, da je večina zamenjala svoj prejšnji avtomobil druge blagovne znamke – med njimi 4,4 % nekdanjih lastnikov Fiata 500, 3,8 % Forda Fieste in 3,4 % voznic in voznikov Mini Cooperja.

Čeprav večina prihaja iz istega segmenta, direktor Renaulta za britanski trg Adam Wood pojasnjuje, da ni enotnega profila kupcev. "Prihajajo iz segmenta prestižnih SUV-jev, manjših avtomobilov in najrazličnejših znamk. Nekaterim Petka predstavlja drugi avto v družini, drugim pa glavno vozilo," je pojasnil.

Še en zdravnik, vpleten v smrt igralca Matthewa Perryja, priznal krivdo

Ključni dejavnik privlačnosti je prav retro-futuristična zasnova. "Bistvo Petke je, da vrača čarobnost. Ljudje jo vidijo in ne glede na to, ali se spomnijo originala ali ne, prepoznajo izjemno obliko, ki jim prikliče nasmeh na obraz. Čustva igrajo veliko vlogo pri nakupu avtomobila – in prav zato smo tako uspešni," dodaja Wood.

Do konca junija so v Veliki Britaniji dostavili že 2400 primerkov, aprila in maja pa je bil Renault 5 najbolje prodajan električni avtomobil med zasebnimi kupci. To je Renault uvrstilo na drugo mesto v maloprodaji električnih vozil – takoj za Teslo.

Uspeh Renaulta 5 je pomagal znamki povečati tržni delež na 3,7 %, ob tem pa so v prvi polovici leta 2025 zabeležili 16-odstotno rast registracij. Prodaja električnih modelov Renault je poskočila za neverjetnih 887 %, jeseni pa pričakujejo dodatno rast z uvedbo novega modela Renault 4.

Wood poudarja, da začetna cena okoli 23.000 funtov in nizki stroški uporabe omogočajo skupne stroške lastništva, primerljive z bencinskimi avtomobili. A kot pravi, uspeh ni zgolj posledica ugodne cene: "Dostopnost je pomemben dejavnik, a avtomobilska industrija pogosto pozablja na čustveno privlačnost. Prepričan sem, da sta prav dizajn in zabavnost tisto, kar pritegne ljudi, ki o električnem avtomobilu morda prej sploh niso razmišljali. Na nek način je ‘petica’ kot trojanski konj, ki bo spodbudil vedno več ljudi, da preidejo na elektriko."

Rabljeni avtomobili v tej barvi ohranjajo največ vrednosti - presenetilo vas bo, o kateri barvi govorimo!