Renaultov električni GT z imenom Trezor napoveduje prihodnje oblike in tehnologije

Renault je v Pariz prišel s študijo električnega gran turisma z imenom Trezor, ki mu je namenil oblike in tehnologije, s katerimi napoveduje prihodnost.

Renaultov električni GT z imenom Trezor napoveduje prihodnje oblike in tehnologije (foto: Renault) Renault
29. 9. 2016

Renault ima precej izkušenj z električnimi avtomobili in dirkalniki, saj sodeluje v Formuli E, kar so njegovi inženirji izkoristili tudi pri snovanju pogonskega sklopa za Tresor. Motor, ki prihaja iz bolida ekipe Formule E Renault e-dams, razvija največjo moč 260 kilovatov in navor 380 njutonmetrov in Tresorju zagotovi pospeške v manj kot štirih sekundah do 100 kilometrov na uro. Napaja se iz dveh baterij, ki imata vsaka svoj hladilni sistem, ki so ga optimizirali z variabilno geometrijo vstopnika za zrak v prednjem odbijaču. Trezor je opremljen tudi s sistemom za rekuperacijo zavorne energije, ki je zasnovan na zavorah, izhaja pa iz sistema RESS (Rechargable Energy Storage System) iz Formule E.

Bateriji sta v prid optimalne razporeditve vgrajeni v prednji in zadnji del avtomobila, za učinkovito trakcijo poskrbi tudi pogona na zadnji kolesi, k dobri legina cesti pa pripomorejo dimenzije avtomobila, ki je ob dolžini 4.700 mm in širini 2.180 mm visok le 1,080 mm. Količnik zračnega upora znaša le 0,22, težišče je tudi zelo nizko, k dobrim zmogljivostim pa pripomore še lahka gradnja šasije z osrednjo celico iz ogljikovih vlaken in okvirjema iz jeklenih cevi spredaj in zadaj.

Zunanje linije trezorja so dozorela stopnja v razvoju oblike, ki izhajajo iz leta 2010 predstavljene študije DeZir in poudarjajo njegov športni značaj, poseben poudarek pa je na notranjosti, kjer prevladuje rdeča svetloba, ki vzbuja občutek topline. Vozniku je poleg oglatega volanskega obroča, ki tudi izhaja iz Formule E, na voljo vrsta tankih zaslonov v obliki črke L, ki združuje tehnologijo OLED in močno steklo Corning Gorilla. Seveda prostor omogoča izčrpno personalizacijo in povezave s info-zabavnostnimi in povezljivostnimi vmesniki.

Po zaslugi Renaultovega sistema Multi-Sense so možni trije načini vožnje, nevtralni, športni in avtonomni, ko vožnjo seveda prevzame avtomobil sam in o tem obvešča tudi okolico, voznik pa se lahko posveti drugim opravilom ali sprostitvi. Renault sicer za obdobje po letu 2020 načrtuje uvedbo cenovno dostopne tehnologije za avtonomno vožnjo.