Marsikdo si sploh ne more predstavljati, kaj pomeni 150 let, kaj šele toliko let uspešnega nastopa na raznolikih svetovnih trgih. Podjetju Valvoline je uspelo in v spoštovanje tej častitljivi obletnici so tudi v Logatcu priredili zabavo.
Zakaj Logatec in zakaj na poligonu varne vožnje Blagomix? Enostavno zato, ker je Valvoline že od nekdaj tesno prepleten z dirkanjem, tudi v Sloveniji!
Njihov tovornjak se je na poti med Zagrebom in Prago ustavil tudi pri nas. Omogočal je vpogled v izdelke znamke Valvoline, predvsem pa zaokrožil prijetno vzdušje, ki so ga vodilni podjetja ABL Tehnike izkoristili za spletanje tesnejših stikov z več kot 100 povabljenci. Vodja marketinga Valvoline Europe Marcel Priester je v zgornjem nadstropju poslovnim partnerjem in novinarjem predstavil zgodovino znamke, v spodnjem pa so najbolj neučakani lahko sedli za volan simulatorja vožnje. Čeprav hrane in pijače v ogromnem šotoru ni manjkalo, pa je ob logaški progi nastala vrsta. Tam so se namreč morali pojaviti tisti, ki so hoteli doživeti adrenalinsko vožnjo kot sovozniki Mihe Preka v dirkalni Hondi Civic, za nekoliko drugačne občutke pa je poskrbel Andrej Mrak z dirkalnim Fičakom (letnik 1979) in predvsem Miran Mally s Fordom T (letnik 1929). Nepozabno! Če pa še to ni bilo dovolj, pa so si lahko napasli oči na dirkalnem pokalnem Renaultu Cliu RS Matevža Čudna, na motociklih Tomos D6 (letnik 1970) in Yamahi 350 (letnik 1972) ter seveda na majhnih, a zato nič manj adrenalinskih kartih in električnih Segwayjih.
Adrenalinski in poučni dan pa se je končal v velikem šotoru, kjer so za prijetno vzdušje poskrbeli didžeji in glasbena skupina. Čin, še na 150 novih!
Bogata zgodovina znamke Valvoline:
1866: Doktor John Ellis ustanovi Valvoline, ko odkrije mazivne lastnosti destilirane surove nafte, nato formulira prvo mazivo na svetu na osnovi petroleja. Olje Valvoline™ je bilo uradno registrirano leta 1873.
1895: Prva avtomobilska dirka v ZDA je bila v Chicagu. Valvolinov avtomobil z dvema cilindroma in 1,45 'konjske moči' je zmagal že na svojem debiju. Od takrat naprej se je Valvoline trdno postavil v kulturo avtomobilskih dirk.
Začetek 1900: Na začetku 20. stoletja je Valvoline vse bolj opozarjal nase v svetu avtomobilizma in postal priporočeno olje za znamenitega Forda Model T, kar je dodatno prispevalo k umestitvi Valvolina v zavest potrošnikov. Znamka se je širila zunaj meja ZDA in opravila pionirsko delo z inovacijo prvega olja za letalske motorje leta 1910.
1939: Valvoline razvije X-18, prvo vsestransko strojno olje. Ta izdelek je zmanjšal inventar pri mehanikih in presegel standarde tistega časa.
1942–1945: Olja Valvoline so intenzivno uporabljali za zavezniška vozila v času druge svetovne vojne.
1950: Ashland Oil Inc. iz Kentuckyja, ZDA, prevzame Valvoline in uvede novo obdobje inovacij. Leta 1954 proizvajalci avtomobilov preidejo na močnejše motorje V8, Valvoline pa razvije motorno olje All-Climate™, ki odstrani potrebo po menjavi glede na letni čas.
1965: Valvoline proizvede Racing Motor Oil za namene motorjev z visoko obremenitvijo in popolnoma zadovolji potrebe takratnih tako imenovanih muscle car avtomobilov. Racing Motor Oil postane stalnica v dirkalnem svetu, tudi v Formuli 1, in do dandanes ostane najbolj prodajano dirkalno motorno olje vseh časov.
1970–1980: V tem obdobju je Valvoline vrstil zmage na dirkah Indy 500 (1970), NASCAR Daytona 500 (1972) in si priboril prvo zmago na svetovnem prvenstvu Formule 1 (1978). Valvoline je vzpostavil mrežo lastnih servisov leta 1987, kar ga je ločilo od drugih konkurentov na trgu.
1990: Tega leta je Valvoline ponovno dokazal inovativnost s svojo prvo mešanico sintetičnega olja DuraBlend™. Razvoj tega izdelka je širši krog potrošnikov seznanil s koristmi sintetičnega olja in omogočil zaščito sodobnim manjšim motorjem z visokimi vrtljaji.
Začetek 2000: Medtem ko so se drugi ukvarjali z novimi motorji, je Valvoline preučeval starejše, da jim omogoči boljše delovanje, saj so se potrošniki oklepali svojih vozil in jih imeli za daljša obdobja. Rezultat preučevanja je bilo olje Maxlife™ Higher Kilometer Motor Oil, prvo motorno olje, razvito prav za vozila z več kot 100 tisoč prevoženimi kilometri. V naslednjih desetih letih so ostali sledili tej ideji in kategorija olja za vozila z visoko kilometrino je postala standard v industriji.
2010–2014: Mednarodna prisotnost blagovne znamke je v 21. stoletju vztrajno napredovala, temu so pripomogle zmage ekip WTCC po Evropi in sodelovanje z VD Brinkom na dirki Dakar leta 2011. Leta 2013 je Valvoline uspešno registriral blagovno znamko v 167 državah po svetu in presegel proizvodnjo 300 milijonov litrov olja (več kot 800 milijonov dolarjev prodaje), kar je bilo znamenje resnične globalne blagovne znamke. Leta 2014 je Valvoline ™ ustanovil novo tovarno v Indiji, zadnjo izmed 60 po svetu. Istega leta je tudi razvil NextGen ™, vrhunsko mazivo, ki je zmanjšalo porabo energije pri proizvodnji.
2015: Servisi Valvoline opravijo servis dvomilijontega vozila. Zaradi ogromnega globalnega uspeha znamke Valvoline, Ashland Inc. leta 2015 naznani, da bo prišlo do ločitve in ustanovitve dveh samostojnih podjetij konec leta 2016.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?