Reportaža Evropski avto leta 2016: Leto križancev?

6. 11. 2015
Deli

Na severu Danske, v majhnem letovišču Tannisby, smo preizkusili skoraj vse letošnje avtomobilske novosti, ki se bodo uvrstile na spisek za evropski avtomobil leta z letnico 2016.

Letos se je srečanje začelo skoraj deset dni prej kot lani, predvsem zaradi letošnjega frankfurtskega avtomobilskega salona, ki je bil prej kot lanski pariški. Povsem jasno je, da mora biti srečanje organizirano po salonu, na katerem nekatere znamke sploh prvič pokažejo javnosti modele, ki pa so nato že dovolj kmalu naprodaj, da se jih lahko uvrsti na seznam kandidatov za evropski avto leta 2016.

A za srečanje, ki traja skoraj teden dni, je vreme zelo pomembno. Če smo imeli lani prvih nekaj dni kolikor toliko lepo vreme, nato pa dež in poplave, je bilo letos vreme več kot odlično: prvih pet dni je bilo sončno brez kaplje dežja in zoprnega vetra. Zadnjega so bili najbolj veseli fotografi, a roko na srce, tudi nam žirantom je ljubše, če se vozimo v lepem vremenu.

Letos je bilo na severu Danske novinarjem na voljo skoraj 30 novosti, skupaj z več različicami pa je bilo na voljo skoraj 65 avtomobilov. Zanimivost letošnjega izbora je vsekakor dejstvo, da se skoraj polovica kandidatov uvršča v razred križancev, kar samo potrjuje dejstvo, kako zelo priljubljen je ta avtomobilski razred. Nekateri avtomobili so bili zanimivi bolj, drugi manj, vsekakor pa ne moremo mimo dejstva, da je to dogodek, na katerem je mogoče na istem mestu ob enakih vremenskih pogojih neposredno primerjati avtomobile, deliti mnenja z drugimi najpomembnejšimi novinarji/žiranti in se pogovarjati s predstavniki znamk ter njihovimi strokovnjaki. Tudi letos se je vse kandidate preizkusilo na losovem testu. Objavljenih rezultatov v času nastanka tega članka še ni bilo, a ko bo tokratni Avto magazin izšel, bodo ti že na spletni strani.

Uradni seznam kandidatov bo znan 1. decembra, sredi istega meseca pa bo 58 žirantov izbralo sedmerico finalistov. Na letošnji seznam kandidatov so se uvrstili tudi nekateri eksotični avtomobili, saj je bilo ukinjeno pravilo o potrebnih prodanih 5.000 primerkih, ostaja pa zahteva, da se avto prodaja vsaj na petih evropskih trgih. Tega pravila trenutno ne izpolnjuje Toyota Mirai, seveda pa bodo odpadli še nekateri kandidati, katerih serijska proizvodnja se še sploh ni začela. 15. in 16. februarja bodo žiranti še enkrat preskusili vseh sedem finalistov, nato pa se bodo do konca februarja odločili za svoje favorite. Tako kot že nekaj zadnjih let bo razglasitev zmagovalca v izboru za evropski avto leta 2016 znana dan pred začetkom ženevskega avtomobilskega salona.

Neuradna lista kandidatov za car of the year 2016

Alfa Giulia

Audi A4

Audi R8

Audi Q7

BMW serija 7

BMW X1

Fiat Agea

Ferrari 488GTB

Ford Mustang

Ford S-max / Galaxy

Honda HR-V

Honda Jazz

Hyundai Tucson

Infiniti Q30

Jaguar XE

Jaguar XF

Kia Optima

Kia Sorento

Land Rover Discovery Sport

Mazda2

Mazda CX-3

Mazda MX-5

McLaren 570S

Mercedes AMG GT

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLE/GLE Coupé

Mini Clubman

Opel Astra

Opel Karl

Renault Espace

Renault Kadjar

Renault Talisman

Škoda Suberb

Ssangyong Tivoli

Subaru Levorg

Subaru Outback

Suzuki Vitara

Tesla Model X

Toyota Mirai

Volvo XC90

Volkswagen Touran

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič, Tomaž Porekar, Sebastjan Plevnjak, Tannis test

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol