Reportaža iz muzeja Mercedes-Benz

24. 4. 2007
Deli

Ta akcijska ponudba velja le letos. Drugo leto bo za ta denar na voljo 122 let.

Verjetno nikoli ne bo povsem določeno: je bila Benzova kočija z motorjem iz leta 1886 prvi avtomobil ali ne? Ampak ker se nekako večina strokovnjakov tega sveta s tem strinja, naj bo tako.

Ob tem dejstvu ni čudno, da v Stuttgartu svojo tradicijo tako lepo gojijo. Od lani (ni še minilo leto od odprtja), ko so slovesno odprli svoj nov, devet­nadstropni muzej, ga je obiskalo že skoraj milijon obiskovalcev. Nekaj med njimi je bilo morda tudi takšnih, ki so bolj arhitekti kot avtomobilisti, saj je že zgradba muzeja zunaj in znotraj impozantna. Pa vseeno je krepko pomemebnejša vsebina. Kakih 160 eksponatov iz njihove 121-letne zgodovine se zdi kot prerez skozi ta čas, še bolj pa presune dejstvo, da imajo eksponatov vsega skupaj – zajemite sapo – okrog 600. In številka najbrž še ni dokončna.

Za muzej si je, če ga želite resno pregledati, treba vzeti vsaj en dan. Poleg avtomobilov je tam namreč vrsta pretežno videoanimacij, ki vzamejo čas. V kleti muzeja je za tiste, ki vmes opešajo, tudi manjša restavracija, na poti do nje pa seveda lična in nevsiljiva prodajalna s knjigami, z garderobo, z zbirateljskimi modelčki, z igračami, z raznimi malenkostmi in še s čem, vse seveda v znaku trikrake zvezde.

Ja. Maybacha tam ne boste našli; ta ima svoj muzejski oddelek. Kar nekaj stran od muzeja pa je tudi Mercedes-Benz Classic Center. Dosti manj izpostavljen je raj za petične ljubitelje te znamke. Ponudba? Nekje kupite star MB, tam pa vam ga mojstri z originalnimi deli spravijo v stanje, ki si ga želite oziroma lahko privoščite. Cene bi uteg­nile povzročiti tudi krajši zastoj srca. Če tega ne prenesete, se lahko odločite za krajšo pot: tam preprosto kupite že obnovljenega Mercedes-Benza iz njihove sicer skromne, a privlačne ponudbe. Ampak kakih sto evrskih tisočakov pa le pripravite. Za začetek.

Z eno besedo pa: bogato! Če si boste muzej ogledali, kaže vašo knjižnico obogatiti vsaj z odlično spremno knjigo o eksponatih, če že ne s kakšno izmed drugih odličnih publikacij. Kakorkoli obrnete, sta najdaljša tradicija in ugled znamke, ki avtomobilsko industrijo vleče za seboj, zadostna razloga, da se odpravite v ta muzej vseh (avtomobilskih) muzejev. Morda na koncu, če že ne prej, znamko celo vzljubite.

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?