Rešitev za utrujene voznike

Volvo je predstavil nekaj novosti, ki povečujejo varnost za volanom in predvsem preprečujejo, da bi voznik med vožnjo zaspal. Študije sicer kažejo, da je za kar 90 odstotkov vseh nesreč kriva voznikova neosredotočenost.

8. 10. 2007

DAC (Driver Alert Control) je skupek napredne tehnologije, ki bdi nad obnašanjem vozila, in ne nad voznikom - ko je bil v ospredju voznik, so se nam­reč pojavile težave, saj sistem, ki je nadzoroval voznika, včasih ni ločil med utrujenimi očmi in očmi Azijca. Srce sistema so kamera, tipala in kontrolna enota. Kamera ves čas nadzoruje razdaljo od avtomobila do talnih oznak, tipala pa beležijo gibanje avtomobila. Če gre kaj narobe, sistem voznika opozori z različnimi signali; z avdiosporočilom in tekstovnim sporočilom s simbolom kavne skodelice. Sistem se vklopi pri hitrosti vozila nad 65 kilometrov na uro in ostane vklopljen, dokler hitrost ne pade pod 60 km/h. Drugi sistem, ki bo še letos dobavljiv za S80, V70 in XC70, je LDW (Lane Departure Warning), ki z zvočnimi opozorili opozarja na nenamerno zapuščanje voznega pasu.