Za kitajskim avtomobilom ni nobenih trikov, ali česa podobnega. Nizka cena je enostavno posledica ...
Šef ameriškega proizvajalca električnih vozil Rivian, RJ Scaringe, je po tem, ko je njegova ekipa razstavila električno limuzino Xiaomi SU7, presenetil z zelo iskreno oceno. Po njegovih besedah gre za odlično zasnovan in tehnično dovršen avtomobil, ki dokazuje, kako hitro napreduje kitajska avtomobilska industrija. »Če bi živel na Kitajskem, bi si ga brez oklevanja kupil,« je dejal Scaringe.
Američani znova občudujejo kitajski avto
Pred njim je navdušenje nad istim modelom izrazil tudi šef Forda Jim Farley, ki je razkril, da se po ZDA vozi z uvoženim primerkom Xiaomija SU7. Oba sta s tem precej jasno pokazala, da kitajski proizvajalci postajajo resna konkurenca tudi na domačem terenu ameriških znamk.
Scaringe pravi, da so v Rivianu SU7 podrobno razstavili, da bi razumeli, kako Xiaomi dosega tako nizko ceno, saj osnovna različica na Kitajskem stane okoli 30.000 evrov. Ugotovitev pa jih je presenetila – ni bilo nobenega čarobnega trika ali skritih poenostavitev v zasnovi. Avtomobil je bil kakovostno sestavljen, tehnično premišljen in dobro uravnotežen.
Prednost, ki je Amerika nima
Scaringe meni, da razlog za nizko ceno ni v tehnologiji, ampak v sistemski podpori, ki jo imajo kitajski proizvajalci. »Tam so pogoji popolnoma drugačni. Kapital je poceni, država pa spodbuja gradnjo tovarn s subvencijami in nepovratnimi sredstvi. Tega v ZDA preprosto ni,« je pojasnil za Business Insider.
Kitajska vlada s podporo industriji ustvarja okolje, kjer so razvoj in proizvodnja veliko cenejša. Dodatno prednost prinašajo nižje plače in stroški dela, kar še dodatno poveča konkurenčnost. Scaringe dodaja, da za Xiaomi SU7 ni skrivnosti: »Ni nobene magije, vse se da izračunati. Imajo pogoje, ki jih drugje ni.«
Xiaomi SU7 – dokaz, da Kitajska misli resno
Električna limuzina SU7 je eden največjih uspehov Xiaomija v zadnjem letu. Z napredno programsko opremo, dobrim dosegom in dostopno ceno se vse bolj uveljavlja kot simbol novega vala kitajskih električnih avtomobilov.
Scaringejeva analiza razkriva, kako težko je ameriškim in evropskim proizvajalcem slediti tempu, ki ga narekujejo kitajske znamke z močnim državnim zaledjem. Čeprav Rivian pri razstavljanju ni našel tehničnih skrivnosti, je našel nekaj drugega – lekcijo o tem, kako pomembno je okolje, v katerem nastajajo avtomobili prihodnosti.