Tudi Rimac bo zajahal val sodobne tehnologije baterij. To so. njihove napovedi

15. 10. 2025 | Gregor Žvab

Očitno bodo baterije s trdim elektrolitom res prihodnost elektromobilnosti.

Rimac Technology, podjetje iz skupine Rimac Group, ki že danes dobavlja tehnološke rešitve znamkam Porsche in BMW, bo svoje znanje o integraciji baterijskih sistemov delilo s tajvanskim proizvajalcem Prologium Technology. Sodelovanje bo usmerjeno v razvoj nove generacije baterij s trdim elektrolitom, ki obetajo večjo energijsko gostoto, manjšo težo in bistveno hitrejše polnjenje.

Proizvodnja v Franciji, prve baterije že čez dve leti

Prologium v severnofrancoskem Dunkirku gradi tovarno, vredno 5,2 milijarde evrov, kjer bo proizvodnja stekla leta 2028. Rimac bo prevzel razvoj modularnih, zmogljivih in za avtomobilsko uporabo pripravljenih baterijskih sklopov, zasnovanih na Prologiumovi litij-keramični tehnologiji s trdim elektrolitom.

Po besedah operativnega direktorja Rimac Technology Nurdina Pitarevića bosta podjetji prvi vzorčni baterijski sklop predstavili do konca leta 2027, leto kasneje pa naj bi bila pripravljena različica B za testiranja v vozilih. Če bo razvoj potekal po načrtih, bi bila manjša serijska proizvodnja mogoča do leta 2030.

Posnetek psa Halida Bešlića po pevčevi smrti lomi srca

Možna uporaba v prihodnjem Bugattiju Tourbillon

Čeprav uradnih načrtov še ni, Pitarević priznava, da bi bila nova baterija idealna za prihodnjo generacijo hibridnega hiperavtomobila Bugatti Tourbillon, ki ga poganja motor V16 v kombinaciji s trimi elektromotorji in skupno močjo 1.324 kilovatov (1.800 KM). »Takšna inovativna tehnologija v tako posebnem avtomobilu bi bila popolna zgodba,« je dodal.

Tudi Rimac bo zajahal val sodobne tehnologije baterij. To so. njihove napovedi
Rimac

Doseg do 600 kilometrov in polnjenje v manj kot 10 minutah

Rimac in Prologium razvijata baterijo s kapaciteto okoli 100 kilovatnih ur, ki bi omogočila doseg med 500 in 600 kilometri. Cilj je, da se bo lahko napolnila od 10 do 80 odstotkov v manj kot 10 minutah, kar bi pomenilo pravo revolucijo v primerjavi z današnjimi električnimi avtomobili, ki za enako polnjenje potrebujejo od 20 do 45 minut.

Za razliko od večine konkurentov bo Rimacov baterijski okvir izdelan iz kompozitnih materialov namesto jekla ali aluminija, kar bo znižalo težo in izboljšalo učinkovitost. Prav tako naj bi baterija dosegala 20 do 30 odstotkov večjo energijsko gostoto kot obstoječe litij-ionske tehnologije.

Pitarević pravi, da sta partnerja trenutno »na polovici poti« do zastavljenih ciljev – Rimac pri varnosti, dosegu in hitrosti polnjenja, Prologium pa pri razvoju celic.

Bitka za prihodnost električne mobilnosti

Trg baterij s trdim elektrolitom je v zadnjem letu postal eno najbolj konkurenčnih področij avtomobilske industrije. Poleg Rimaca in Prologiuma na razvoju delajo tudi ameriški Factorial Energy (v sodelovanju s Stellantisom, Mercedes-Benzom in Hyundaijem), Volkswagen s partnerjem QuantumScape, pa tudi BYD, Nissan in Toyota.

Če bo Rimacu uspelo svoje rešitve prenesti iz laboratorija v serijsko proizvodnjo, bi to lahko pomenilo nov mejnik v razvoju električne mobilnosti – in še en dokaz, da hrvaško podjetje ni le sinonim za hiperavtomobile, temveč tudi pionir prihodnjih baterijskih tehnologij.

Mercedes-Benz se z osupljivim kupejevskim konceptom vrača h koreninam a na zelo sodoben način