Rusi si od konca vojne z Ukrajino obetajo nove evropske vložke v njihove tovarne. Pa so dejansko obeti realni?
Medtem ko konflikt med Rusijo in Ukrajino še vedno traja, obstaja možnost, da bi morebitni mirovni pogovori odprli vrata za vrnitev zahodnih podjetij na ruski trg. Vendar bi bil ta povratek vse prej kot poceni.
Po izbruhu vojne so številne mednarodne korporacije, še posebej avtomobilski proizvajalci, hitro prekinile poslovne vezi z Rusijo. Med njimi je bil tudi Renault, ki je imel 68-odstotni delež v AvtoVAZ-u, proizvajalcu vozil Lada, kar mu je omogočalo nadzor nad skoraj 30 odstotki ruskega avtomobilskega trga.
Renault je AvtoVAZ zapustil za en sam rubelj
Leta 2022 se je Renault zaradi sankcij in političnega pritiska odločil za popoln umik iz Rusije. Svoj delež v AvtoVAZ-u je prodal ruskemu raziskovalnemu inštitutu NAMI za simbolično ceno enega rublja.
Zdaj, če bi Renault želel ponovno prevzeti nadzor nad AvtoVAZ-om, bi ga to stalo vrtoglavih 112,5 milijarde rubljev, kar je približno 1,25 milijarde evrov, je za rusko tiskovno agencijo TASS razkril generalni direktor AvtoVAZ-a Maksim Sokolov.
Rusija naj bi po Renaultovem odhodu močno vlagala
Po Sokolovih besedah je NAMI od Renaultovega odhoda vložil ogromne vsote denarja v oživitev AvtoVAZ-a. Leta 2023 so investirali 27,5 milijarde rubljev (300 milijonov evrov), v 2024 pa že skoraj 40 milijard rubljev (437 milijonov evrov). Do konca letošnjega leta načrtujejo dodatnih 45 milijard rubljev (491 milijonov evrov) za razvoj podjetja.
Za primerjavo – Renault je pred vojno letno vlagal 20 do 22 milijard rubljev (med 218 in 240 milijoni evrov). Sokolov zato meni, da bi moral Renault v primeru povratka nadoknaditi vsa vlaganja, ki jih je Rusija medtem izvedla.
"Te investicije presegajo povprečne letne vložke Renaulta v začetku 2020-ih. Jasno je, da bo moral Renault to nadoknaditi, če želi nazaj," je dejal Sokolov.
Renault (za zdaj) brez načrtov za vrnitev
Kljub visokim številkam in pogovorom o morebitnem povratku Renault za zdaj ni izrazil uradne želje po vrnitvi v Rusijo. Predstavniki francoskega proizvajalca so za Business Insider izjavili, da ne načrtujejo sprememb v svoji strategiji glede ruskega trga.
Čeprav bi se Renaultov povratek na nekdaj ključen trg z vidika poslovanja morda zdel privlačen, ostajajo pravne, politične in finančne ovire izjemno visoke. Rusija očitno ne bo dovolila enostavne vrnitve tistim podjetjem, ki so v času krize zapustila trg.
Novo na Metroplay: Perica Jerković o družinskih trenutkih, delu komika in čisto prvem nastopu