Danes večino ruskega taksi voznega parka sestavljajo uvožena vozila, novo pravilo pa je mnoge šokiralo.
V Rusiji so namreč prepovedali vse uvožene taksije. Odločitev je naletela na ostre kritike voznikov, ki bodo kmalu prisiljeni voziti izključno Lade.
"Za voznike je 10 do 12 ur za volanom domačega avtomobila preprosto pretežko," pravi Dmitrij Kovalenko, izvršni direktor več ruskih taksi podjetij.
Nov zakon, ki bo začel veljati marca 2026, prepoveduje uporabo tujih vozil za taksi službo, poroča ruski časnik Gazeta. Kot taksiji bodo smeli delovati le avtomobili, ki so bili izdelani v Rusiji. Cilj zakona je spodbuditi prodajo domačih avtomobilov, kot sta Lada in obujeni Moskvič.
Danes večino ruskih taksijev predstavljajo uvožena vozila, novo pravilo pa je številne šokiralo. Natalija Lozinskaja, izvršna direktorica Ruskega nacionalnega taksi sveta, meni, da se bo število legalnih taksistov močno zmanjšalo in da bodo vožnje s taksijem v Rusiji postale dražje.
Po eni od analiz bi novi zakon lahko prisilil več kot pol milijona taksistov k odhodu iz poklica. Dmitrij Kovalenko trdi, da ruski taksisti ne želijo preiti na domače avtomobile, saj ti ne izpolnjujejo pogojev udobja – ne za voznike ne za stranke.
Andrej Popkov, namestnik vodje oddelka za taksije pri Ruskem sindikatu javnega prevoza, prav tako opozarja, da številni domači avtomobili ne izpolnjujejo varnostnih zahtev.
"Domači avtomobili niso niti zanesljivi niti udobni. Nerazumljivo je, zakaj se potniki ne pritožujejo," pravi Popkov.
Zakon bo v večini regij začel veljati prihodnje leto, v Kaliningradu in Sibiriji leta 2028, v Primorski pokrajini na vzhodu Sibirije pa šele leta 2031.