S Hondino pomočjo brez prometnih zamaškov

9. 5. 2012
Deli
S Hondino pomočjo brez prometnih zamaškov

Pri Hondi razvijajo posebno tehnologijo za zaznavanje možnosti nastanka prometnega zastoja. Že v maju naj bi pričeli s preskušanjem na javnih cestah.

Honda je omenjeno tehnologijo razvila ob spoznanju, da način pospeševanja in zmanjševanja hitrosti enega vozila vpliva na prometni vzorec vozil v celotni koloni in lahko tako sproži nastanek prometnega zastoja.

Raziskave in poskusno testiranje sistema je Honda opravila skupaj z Razvojnim centrom za napredek znanosti in tehnologije na tokijski univerzi, rezultati pa so pokazali, da je sistem pripomogel k povečanju povprečne hitrosti vozil v koloni za približno 23 odstotkov in izkoristka goriva za približno 8 odstotkov.

Ob nameri, da želijo omenjeno tehnologijo pripeljati tudi na trg, bo Honda maja in junija letos v Italiji in Indoneziji pričela s prvimi preizkusi na javnih cestah, ter tako skušala v "realnosti" preveriti njeno učinkovitost pri preprečevanju zastojev vozil v kolonah.

Pri tem ne gre toliko za informacije vozniku, ki bi mu pomagale, da se izogne že nastalim zastojem na podlagi sprotnih prometnih obvestil, ampak bo sistem spremljal vzorce pospeševanja in zmanjševanja hitrosti vozila, zato da ugotovi, ali utegne voznikov vozni vzorec povzročiti prometni zastoj. Na podlagi tega daje sistem vozniku ustrezne informacije, ki vključujejo barvno kodirani zaslon prek internega terminala, da spodbuja tekočo vožnjo, kar pripomore k manjši intenzivnosti pospeškov in pojemkov hitrosti vozil v koloni in tako preprečuje ali vsaj kolikor mogoče zmanjša nastanek zamaškov.

Naslednja stopnja sistema naj bi omogočala povezavo avtomobila in skupnega strežnika, ki bi voznika seznanjal oziroma usklajeval z vožnjo voznika pred njim, tudi preko prilagodljivega tempomata, ki bi vzdrževal stalno razdaljo med vozili z najprimernejšim intervalom.

Z omenjenim sistemi ne bi prihranili zgolj čas oziroma se izognili zamudam v prometu, omejili bi tudi možnost naletov, seveda pa posledično prihranili še pri porabi goriva in omilili izpuste CO2.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja