Saab 9-5

V času, ko podjetje kupuje švedski izdelovalec športnih avtomobilov Koenigsegg, Saab na IAA pelje za tega švedskega proizvajalca zelo pomemben model, novega 9-5.

Saab 9-5 (foto: Saab) Saab
13. 9. 2009

Z njim odločno začenja novo ero, kar nova limuzina - sledil ji bo tudi kombi - odločno nakazuje s svežo obliko, pri kateri je opaziti nekaj zamisli s Saabovih salonskih prototipov. Švedi priznavajo, da jim je bil za vzor Aero X. V prodajo novi 9-5 ne bo šel letos, kot so sprva obljubljali, ampak prihodnje leto.

Kot kaže, bo 9-5 bogato opremljen, saj prvi materiali omenjajo 'head-up' zaslon, luči, ki svetijo v ovinek, prilagodljivi tempomat, spreminjanje nastavitev vzmetenja (Saab 9-5 se bo tako peljal lahko športno ali udobno, kar si bo voznik zaželel - ta sistem se imenuje DriveSense), vstopanje v potniški prostor in zagon motorja brez ključa, dvopodročno klimatsko napravo, dinamični parkirni pripomoček in tudi štirikolesni pogon XWD.

Če se vrnemo k obliki, je notranjost nezmotljivo Saabova z značilnimi režami za pihanje zraka. Znano je že, kaj novega bo 9-5 poganjalo: 1.6 turbo štirivaljnik s 132 kilovati (180 'konji'), 230 Nm navora in 9, 5-sekundnim pospeškom pa 2.0 turbo štirivaljnik s 162 kilovati (220 'konji'), 350 Nm in 7, 9-sekundnim pospeškom (ta motor bo na voljo tudi kot BioPower) pa najmočnejši bencinar 2.8 turbo s 221 kilovati (300 'konji') in 400 Nm.

Prav vsi motorji so prisilno polnjeni, prav tako edini dizel, 2.0 TiD štirivaljnik s 118 kilovati (160 'konji'), 350 Nm in 10, 1-sekundnim pospeškom. Motorji so povezani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali samodejnežem z enakim številom prestav. Pogon XWD bo sprva na voljo pri 2.0T, 2.0T BioPower kot doplačilo, pri 2.8 turbo pa bo serijski.

Foto: Saab