Še ena kitajska znamka napada Evropo. Tokrat z močnim zaledjem

8. 4. 2025 | Gregor Žvab

Kitajci bi se radi kosali z uveljavljenimi evropskimi znamkami.

Kitajski velikan na področju električnih vozil BYD širi svojo prisotnost v Evropi in na trg prinaša svojo novo premium znamko Denza. S tem ambicioznim korakom želi podjetje neposredno konkurirati uveljavljenim nemškim proizvajalcem, kot sta BMW in Mercedes-Benz.

BYD je lani globalno prodal več kot 4,2 milijona vozil, pri čemer jih je več kot 90 odstotkov našlo kupce na Kitajskem. Denza, ki je bila sprva 50/50 skupno podjetje z Mercedesom, danes pa je v celoti v lasti BYD-ja, je prispevala nekaj več kot 3 odstotke k skupni prodaji.

denza, kitajska
Profimedia

Denza kot tehnološki pionir BYD-ja

Po besedah Alfreda Altaville, posebnega svetovalca BYD-ja za Evropo, bo Denza služila kot tehnološki predhodnikskupine. "Denza bo uvajala nove tehnologije, ki bodo kasneje na voljo tudi v vozilih znamke BYD," je povedal po predstavitvi, ki je potekala 7. aprila v sklopu Tedna oblikovanja v Milanu.

Zgodovinska misija ali draga turistična poteza? Bezosova odprava na udaru kritik

Čeprav je BYD v Evropi sprva nastopil kot izključno BEV (baterijsko-električno vozilo) znamka, je v zadnjem času svojo ponudbo razširil tudi z plug-in hibridi, da bi dosegel širšo ciljno skupino.

V prvih dveh mesecih letošnjega leta je BYD v Evropi prodal 13.508 vozil, kar je velik skok v primerjavi s 4.705 vozili v enakem obdobju lani.

Prvi avtomobilii v Evropi že konec leta

Prodaja vozil Denza se bo v Evropi začela konec leta, in sicer s predstavitvijo električne različice športnega karavana Z9 GT s kar 1.000 konjskimi močmi. Sledi tudi hibridna različica, predvidoma v začetku leta 2026.

Cena prvega Denza modela, ki še ni uradno razkrita, bo višja od trenutnega vrha BYD-jeve ponudbe, kjer najdražji model stane okoli 72.000 evrov.

denza, kitajska
Profimedia

Poleg modela Z9 GT bo Denza ponudila tudi enoprostorca D9, prihodnje leto pa lahko pričakujemo še dva nova SUV-ja, je napovedal Altavilla. "Cilj je, da Denza postane polnokrvna premium znamka, ki bo privabljala tako tradicionalne kupce višjega razreda kot tudi mlajše tehnologije željne kupce," je dodal.

Proizvodnja za Evropo bo (za zdaj) ostala na Kitajskem

Vsa vozila Denza bodo sprva izdelovali na Kitajskem, kljub temu da BYD že v oktobru začenja s proizvodnjo v svoji prvi evropski tovarni na Madžarskem. Drugi proizvodni obrat v Turčiji naj bi stekel marca 2026. Obe tovarni bosta, ko bosta delovali s polno zmogljivostjo, omogočili izdelavo do 500.000 vozil letno.

Iz te države se v Evropo uvozi največ avtomobilov