Prihaja električni Seat el-Born, a za zdaj le kot študija

1. 3. 2019

Potem ko je pred dnevi na kongresu mobilnosti v Barceloni predstavil mali štirikolesnik Minimo, Seat v Ženevo prihaja s prvim otipljivim prikazom njegovega izdelka na osnovi Volkswagnove električne platforme, študijo Seat el-Born.

Kot pravijo pri Seatu, se svet spreminja, z njim pa tudi dojemanje mobilnosti. In tako kot je motor na notranje zgorevanje spremenil način potovanja v 20. stoletju, nas elektrifikacija pomika k novi generaciji avtomobilskega sveta. Mesta bodo postala bolj zasičena, ljudje pa se vseeno ne bi radi odpovedali osebni mobilni prostosti, kar se bo kazalo v elektrifikacij, avtonomni vožnji, delitvenih shemah lastništva avtomobilov in vožnji z njimi ter povezljivosti.

Seat el-Born je torej prvi 100-odstotno električni avtomobil na platformi MEB, ime pa je dobil po eni od najbolj ikonskih barcelonskih četrti, ki je bila oblikovalcem navdih, da so izdelali športno vozilo z najsodobnejšo električno tehnologijo. Kljub temu ga bodo izdelovali v skupni električni tovarni, ki so jo uredili v Zwickau, serijska izvedba pa bi lahko na ceste zapeljala že prihodnje leto.

Baterija z visoko energetsko gostoto in zmogljivostjo 62 kilovatnih ur, ki so jo vgradili v središča avtomobila, zadostuje za do 420 kilometrov vožnje v skladu s ciklusom WLTP, 150-kilovatni elektromotor pa je dovolj močan, da el-Born 100 kilometrov na uro doseže v 7,5 sekunde, torej gre za precej živahen avtomobil. K solidni mobilnosti bo pripomoglo tudi to, da se baterija na 100-kilovatni polnilnici do 80-odstotne zmogljivosti napolni v le 47 minutah.

Novo na Metroplay: Spoznajta Ajdo in Vida – par, ki prosti čas najraje preživlja v naravi. Tokrat sta se podala na rolanje, kjer sta med smehom in zavoji naredila postanek za Luštno malico. Svež, sočen in preprost užitek za dva.

Malo znan trik, ki pa zagotovo deluje: meso bo mehko kot še nikoli