Seat Toledo ponovno kot klasična limuzina

10. 12. 2011
Deli
Seat Toledo (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Znamke iz Volkswagnovega koncerna se uspešno uveljavljajo na avtomobilskem trgu in vsaka posebej sledijo svoji smeri, le za katalonski Seat pa se zdi, da je v zadnjem desetletju nekoliko izgubil kompas.

Ob uvedbi enoprostorsko zasnovanih modelov s čistimi karoserijskimi linijami, ki jih je leta s Seatom Alteo 2004 predstavil tedanji prvi oblikovalec Walter de Silva, se je zdelo, da bi ti lahko bili prava stvar, vendar je predvsem neuspeh Toleda in toliko večji uspeh bolj nizkega in nekoliko bolj konvencionalno oblikovanega Leona pokazal, da Seatovi potencialni kupci sicer od njegovih izdelkov pričakujejo športnost in dinamičnost, a brez nepričakovanih oblikovalskih izpadov.

Tudi zato so v španski tovarni pod vodstvom glavnega oblikovalca nizozemskega rodu Luca Donkerwolkeja začeli nastajati precej bolj konvencionalno zasnovani modeli z novo Ibizo na čelu in razmeroma uspešnim izrazito klasičnim Exeom kot Audijevim klonom za njo. Da se bo podoben trend nadaljeval tudi pod vodstvom novega glavnega oblikovalca Alejandra Masonera-Romanosa, je v Frankfurtu nakazala študija IB1, s katero je tovarna napovedala oživitev Toleda kot klasične limuzine spodnjega srednjega razreda. Če odmislimo limuzinski zadek in si ga zamislimo kot kombilimuzinskega, lahko v študiji seveda vidimo tudi zasnovo prihodnjega Leona.

Avtomobil dinamičnih linij, ki je nastal še pod vodstvom Donckerwolkeja, uvajajo pa ga tudi pod vrhovnim koncernskim oblikovalskim vodstvom avtorja prejšnje zasnove de Silve, vsekakor potrjuje dokončnost vrnitve k bolj konvencionalnim karoserijskim linijam in klasični triprostorski zasnovi, kakršno je nekoč imel Seat Toledo.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Kakorkoli se bo nazadnje prihodnji model imenoval, bo vsekakor temeljil na novi koncernski modularni platformi MQB A, na kateri bodo nastali tudi prihodnji Volkswagen Golf, Audi A3, Škoda Octavia in še nekateri modeli. Posebnih odstopanj od njih ne gre pričakovati niti pod motornim pokrovom.

Študija je vsekakor obetavna in enako obetaven bi lahko bil tudi avtomobil, ki bo nastal iz nje. Mogoče bo takšen, kot si ga je zamislil naš risar.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?