Novi uporabniški vmesniki, osveženi logotipi ter nove generacije vozil, integracija umetne inteligence, zasloni iz prihodnosti in še in še ...
CES je največji salon potrošniške elektronike, ki se je prvič zgodil v New Yorku leta 1967, zdaj pa se že vrsto leto navdušenci zbirajo v Las Vegasu. Skozi leta so se tam zgodile mnoge pomembne premiere v svetu zabavne elektronike, na primer predstavitev računalnika Commodore 64, in premiera CD predvajalnika, tudi igra Tetris je bila prvič predstavljena na sejmu CES. Vse bolj pa salon za svojega jemlje tudi avtomobilska industrija, letos je hit umetna inteligenca.
Začnimo pri Nemcih
Volkswagen je napovedal, da bo glasovnemu asistentu IDA "na pomoč priskočil" ChatGPT. S pomočjo glasovnega ukaza je zdaj mogoče izbrati vozni program, upravljati z delovanjem klimatske naprave, spreminjati barvo ambientalne osvetlive, nastaviti cilj v navigaciji ... zdaj pa bo možnosti še več, saj je uporabnost umetne inteligence praktično neomejena.
Z umetno inteligenco bo svoj najnovejši operacijski sistem MB.OS nadgradil tudi Mercedes-Benz. Tudi tukaj bo omenjeno tehnologijo uporabljal predvsem virtualni oziroma glasovni asistent. Tako bo na primer lahko zaznal razpoloženje voznika in svoje odgovore primerno prilagodil. MB.OS bo premierno predstavljen na na novem konceptu CLA, ki temelji na platformi MMA in je optimiziran za električni pogon - motorji z notranjim zgorevanjem ostajajo. CLA prihodnosti bodo Nemci razkrili še letos.
BMW je naznanil svoj novi operacijski sistem BMW Operating System 9. Ta prinaša kopico novih funkcij, preseneča pa možnost povezave igričarskih kontrolerjev za igranje igric na osrednjem zaslonu. Bavarci so pokazali še, kako si zamišljajo uporabo navidezne in obogatene resničnosti v avtomobilu. Ob uporabi posebnih očal bi tehnologija lahko nadomestila instrumentno ploščo ali pa pomagala s puščicami v križiščih med uporabo navigacije.
Zasloni prihodnosti?
Če vprašate Contintental, bodo zasloni v avtomobilu kmalu prosojni in "lebdeči". Skupaj s Swarowski Moblity so razvili kristalen zaslon, namenjen premijskim vozilom, ki je videti, kot bi lebdel. S tem so želeli doseči, da bi zaslon postal osrednja točka oblikovanja, ki potnike gane.
Azijske znamke
Sony je leta 2022 združil moči s Hondo, zdaj pa so pokazali prototip, ki naj bi bil že precej blizu serijske različice njihovega prvega modela znamke Afeela. Električni avtomobil so na oder pripeljali tako, da so ga upravljali s kontrolerjem za Sonyjevo igralno konzolo Play Station 5.
Honda pri električnih avtomobilih "začenja znova". V Las Vegasu so pokazali dva nova konceptna avtomobila, ki sledita novi oblikovalski in inženirski filozofiji. Eden je po obliki limuzina oziroma kupe (imenujejo ga saloon), drugi koncept pa spominja na enoprostorca ali pa manjši kombi. Oba krasi osvežen logotip podjetja; stiliziran in minimalističen H.
Hyundai je dal veliko poudarka na svojo vizijo, ki vključuje vodikove gorivne celice. Za prihodnje leto so napovedali novo generacijo modela NEXO. Prva generacija je na ceste zapeljala leta 2018, leta 2022 pa so prodali 10.000 primerkov tega modela. Pričakujejo, da se bo v prihodnje prodaja avtomobilov s tovrstnim pogonom povečala, saj se bo izboljšala tudi podporna infrastruktura zanje.
Preberite še: Katero znamko vozijo najbolj agresivni vozniki?
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj