Poleg občutnega prirastka motorne moči pa so pri BMW-ju poskrbeli, da si bo novinca mogoče ustvariti (skoraj) povsem po lastnih željah.
Hitreje, višje, močneje. Slogan Olimpijskih iger, ki bo čez štiri leta praznoval stoletnico in posledično tudi slogan vseh športnikov, ki se tam pojavijo. Precej mlajši pa je štirikolesni športnik nemške znamke BMW, ki se omenjenega slogana še kako dobro drži. Še posebno zadnjega dela, 'močneje'. Tudi v novi generaciji so mu, pravzaprav obema, tako M3 kakor M4, namenili izdaten prirastek motorne moči.
Lani v limuzinski, letos pa še v kupejevski različici predstavljena Serija 3 oziroma Serija 4 naposled dobivata še svoji najbolj športni različici s črko M v imenu, pri čemer pa moč – čeprav jo je znova precej več, kot pri predhodniku, pravzaprav jo je že dvakrat toliko kot pri M3 prve generacije, ki je na trg prišel leta 1985 – še zdaleč ni edina zadeva, ki so se ji pri BMW-ju posvetili pri razvoju nove generacije.
Mirno tako lahko rečemo, da je tokratna generacija že na pogled najbolj agresivna doslej saj praktično ni niti enega karoserijskega elementa, ki ga v času razvoja – ta je potekal sočasno z dirkalnim GT3 – ne bi spremenili. Ena od najbolj opaznih sprememb se skriva že v sprednji maski, ki tokrat prvič vsebuje vodoravno postavljene reže. Drug opazen oblikovalski element sta dve gubi, ki potekata vzdolž strehe, že v serijski različici izdelani iz ogljikovih vlaken.
Črnih dodatkov in ogljikovih vlaken sicer pri paru novincev ne manjka, saj je iz njih izdelan praktično vsak element, ki je namenjen boljši aerodinamiki ali pa zgolj poudarjanju športnega značaja, tako na karoseriji, kot tudi v kabini. Tako je na primer mogoče v ogljikova vlakna odeti vse okrasne letve, del volanskega obroča, sredinsko konzolo, obvolanske ročice menjalnika in celo večji del prednjih sedežev – a le za doplačilo.
Puristi bodo znova prišli na svoj račun
Kokpit sicer na prvi pogled ne prinaša večjih novosti. V grobem je moč reči, da gre za združitev notranjosti nove Serije 3 z že znanimi predstavniki družine M, kar pa niti ni tako slabo. Pomembna je namreč funkcionalnost. Voznik bo tako po novem lahko še nekoliko bolj prilagajal delovanje motorja, podvozja, menjalnika, zavor in oprijem na cesti ter si tako pripravil povsem po meri narejen vozni program – namenjen tudi izključno za 'driftanje' če bo želja po tem. Prednastavljeni programi bodo sicer trije: Road, Sport in pa Track.
Prilagodljivost pa se tu še ne konča. Ponudba motorjev bo tako v limuzini kot v kupeju zajemala dve izvedenki enakega trilitrskega šestvaljnika z dvema turbo puhaloma. Razlika bo v tem, da bo v osnovni izvedbi vozniku na voljo 480, v izvedbi Competition pa kar 510 'konjev' (353; 373 kilovatov) moči. Motorna moč se bo nato lahko prenašala na štiri ali pa zgolj na zadnji dve kolesi, pri čemer pa bo za to skrbel ali osemstopenjski samodejni, ali pa šeststopenjski ročni menjalnik. Ljubitelji klasike bodo tako znova prišli na svoj račun.
Pogoji za drsenje skozi ovinke so tako zagotovljeni, pri čemer pa bo avtomobil v sklopu sistema DSC prvič doslej ponujal tudi omejevalnik zdrsa pogonskih koles z desetimi stopnjami nastavitve.
Nova M3 in M4 torej kar kličeta po zabavi in marsikdo bi si verjetno želel z njima zapeljati že v prvi letošnji sneg, kar pa žal ne bo mogoče. Novinca bosta namreč na voljo šele z marcem prihodnje leto, takrat pa se bodo kupci lahko odločili tudi za naročilo številnih karoserijskih dodatkov, ki so jih pri BMW-ju že pripravili – tudi za paket M Race Track, ki bo avtomobil po zaslugi zavornih diskov iz mešanice keramike in ogljikovih vlaken. Platišč iz lahke litine in pa že omenjenih športnih sedežev olajšal za dodatnih 25 kilogramov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj