Raziskva odkrila šokantne rezultate: vozniki se jih izogibajo, ker jih ovirajo in motijo, namesto, da bi pomagali

13. 6. 2025
Raziskva odkrila šokantne rezultate: vozniki se jih izogibajo, ker jih ovirajo in motijo, namesto, da bi pomagali (foto: Profimedia)
Profimedia

Presenetljivo velik delež voznikov ni zadovoljnih s tehnologijo v svojih avtomobilih in bi raje uporabljali bolj staromodna vozila.

Vsak četrti voznik je nezadovoljen s tehnologijo v novih avtomobilih. Funkcije, kot so pomoč pri ohranjanju voznega pasu in opozorila na vozila v mrtvem kotu, marsikateremu vozniku celo predstavljajo motnjo.

Zaradi številnih novih tehnologij in sistemov pomoči se mnogi vozniki počutijo nelagodno, ko sedejo za volan novega avtomobila. Pogosto ne razumejo, kako napredni sistemi za pomoč vozniku dejansko delujejo. Ne vedo, zakaj avto sam zavira ali zakaj se volan nenadoma poravna sredi menjave pasu.

Nova raziskava britanske agencije DG Cities razkriva, da štirje od desetih voznikov menijo, da niso prejeli dovolj informacij o teh sistemih. Med sisteme, ki povzročajo največ težav, spadajo pomoč pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivi tempomat in opozorila na vozila v mrtvem kotu. Ker se sistemi precej razlikujejo med posameznimi znamkami in modeli, to povzroča dodatno zmedo pri menjavi vozila.

Neverjetna najdba v Peruju: kakšne skrivnosti razkriva 3.500 let staro mesto (VIDEO)

Vsak deseti voznik sistemom pomoči neposredno ne zaupa. Tarča nezaupanja voznikov sta predvsem samodejno zaviranje v sili in prepoznavanje prometnih znakov. Prav ta negotovost pa je lahko po mnenju raziskovalcev zelo nevarna.

Težava je v tem, da nihče ne prevzema odgovornosti za ustrezno razlago teh funkcij. Avtomobilske znamke sistemov pogosto ne predstavljajo kot pomembno prodajno prednost, kar vpliva tudi na prodajalce, ki te funkcije le redko izpostavijo v pogovoru s kupcem. Tako številni kupci dobijo ključe vozila, ne da bi jim bile funkcije ustrezno predstavljene.

To pomeni, da vozniki številne sisteme prvič spoznajo šele, ko se ti nepričakovano aktivirajo med vožnjo – kar je za mnoge negativna in hkrati nevarna izkušnja. 

Dars pred začetkom poletne sezone opozarja: to sta dva najbolj kritična dneva na slovenskih avtocestah