Škoda je na nedavni konferenci napovedala precejšnjo novost, a tudi pojasnila, kako bo delovno silo zmanjšala za 20 odstotkov.
Češki avtomobilski proizvajalec Škoda, ki je del skupine Volkswagen, se pripravlja na obsežno prestrukturiranje, ki vključuje zmanjšanje števila zaposlenih za 20 odstotkov, kljub ambicioznim načrtom za širitev prodaje električnih vozil in povečanje skupne prodaje za 8 odstotkov v letu 2025.
Optimizacija stroškov in širitev električne ponudbe
Škoda trenutno zaposluje približno 41.000 ljudi, vendar bo po besedah izvršnega direktorja Klausa Zellmerja zmanjšanje števila zaposlenih potekalo prek naravne fluktuacije in ne s prisilnimi odpuščanji. Kot je za Automobilwoche pojasnil na konferenci v Nemčiji, podjetje želi optimizirati stroške in izboljšati profitabilnost, saj trenutna električna vozila ustvarjajo bistveno nižje marže kot njihovi primerljivi modeli z notranjim zgorevanjem.
Med načrti podjetja je tudi možnost razvoja popolnoma električne različice priljubljene Octavie, s čimer bi razširili svojo ponudbo električnih vozil, ki trenutno vključuje modela Enyaq in Enyaq Coupe, ter prihajajoči kompaktni križanec Elroq.
Električna Octavia – nova strateška usmeritev?
Škodina odločitev o električni Octavii pomeni spremembo v strategiji, saj je bilo sprva pričakovano, da bo češka znamka dobila svojo različico prihajajočega Volkswagen ID.1, ki bo dostopen električni mestni avtomobil. Vendar pa je Škoda po poročanju nemških medijev to možnost zavrnila, saj naj bi bil tak model le minimalno donosen.
Medtem ko se Enyaq in Elroq prodajata po primerljivih cenah kot njihovi bencinski in dizelski ekvivalenti, pa marže na električnih modelih ostajajo precej nižje. Zellmer je priznal, da je električni Elroq bistveno manj donosen od modela Karoq z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Širitev na trge Indije in Vietnama
Škoda si prizadeva povečati globalno prodajo na več kot milijon vozil letno, pri čemer se osredotoča na rast na indijskem in vietnamskem trgu, da bi zmanjšala odvisnost od Evrope.
Indija je trenutno najperspektivnejši trg za Škodo, pri čemer igra ključno vlogo nedavno predstavljeni model Kylaq, kompaktni SUV, ki je bil zasnovan in izdelan posebej za ta trg. Segment vozil pod 4.000 mm v Indiji predstavlja skoraj polovico vseh prodanih avtomobilov, zato ima Kylaq izjemen pomen za rast znamke.
Poleg tega Škoda in Volkswagen načrtujeta lokalno proizvodnjo majhnega električnega vozila v Indiji, ki bo del širšega programa razvoja cenovno dostopnih električnih avtomobilov, s ciljno ceno pod 20.000 evrov.
V Vietnamu pa se Škoda pripravlja na začetek sestavljanja vozil v novi tovarni, kjer bo proizvodnja sprva osredotočena na majhni SUV Kushaq, sledil pa mu bo model Slavia.
Čeprav Škoda pospešeno razvija električne modele, ostaja vprašanje profitabilnosti električnih vozil osrednja tema v panogi. Podobno kot drugi evropski proizvajalci, tudi Škoda prilagaja svojo strategijo in išče ravnovesje med elektrifikacijo ter donošnostjo. S širitvijo na azijske trge pa si prizadeva povečati svojo globalno prisotnost in zmanjšati odvisnost od evropskega trga, kjer elektrifikacija napreduje počasneje od pričakovanj.
Novo na Metroplay: Perica Jerković o družinskih trenutkih, delu komika in čisto prvem nastopu