Aktualna generacija Škode Fabie sicer nima različice RS, a so se ji, ob 130. obletnici znamke, z omejeno serijo precej približali.
Po več kot 25 letih na trgu je Škoda Fabio nadgradila z različico, ki bolj kot katerakoli prej spominja na njene uspehe v reliju. Fabia 130 je nova, omejena izdaja, pri kateri so inženirji v Mladí Boleslavi združili vsakodnevno uporabnost z dozo pravega športnega značaja.
Več moči, ostrejši značaj
Pod pokrovom motorja se skriva 1,5-litrski štirivaljni motor TSI, ki zdaj razvije 130 kilovatov (177 KM), kar je 20 kilovatov več kot pri različici Monte Carlo. Navor ostaja pri 250 Nm, a je razporejen v širšem območju vrtljajev, kar prinaša boljši odziv in več prožnosti pri vožnji. Dodelan je tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG, ki zdaj prestavlja hitreje in natančneje.
Z izboljšano tehnično zasnovo je Fabia 130 postala najzmogljivejša serijska Fabia doslej. Do 100 km/h pospeši v 7,4 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 228 km/h.
Umerjena za voznike, ki radi čutijo cesto
Fabia 130 temelji na različici Monte Carlo, zato ima serijsko manjšo oddaljenost od tal za 15 milimetrov in bolj neposreden volanski mehanizem. Inženirji so dodali tudi možnost izklopa sistema za nadzor zdrsa (ASR) ali izbiro načina ASR Sport, ki dopušča več zdrsa pogonskih koles, preden poseže stabilizacijski sistem ESC. To daje vozniku občutek večje povezanosti z avtomobilom, predvsem na zaprtih stezah.
Športni videz brez pretiravanja
Navzven se Fabia 130 razlikuje po nekaj premišljenih dodatkih: novem sprednjem odbijaču, zadnjem spojlerju, 18-palčnih platiščih LIBRA in rdeče obarvanih zavornih čeljustih. Dvojna izpušna cev, zatemnjeni žarometi in majhen napis »130« na blatnikih so subtilni, a dovolj jasni znaki, da gre za nekaj posebnega. Na voljo bodo štiri barve: bela, modra, rdeča in črna.
V notranjosti najdemo športna sedeža z integriranimi vzglavniki, srebrne dekorativne elemente in posebne pragove z napisom Fabia 130. Nič razkošja, ampak dovolj značaja, da voznik začuti športni namen avtomobila.
Poklon bogati reli tradiciji
Fabia je bila od leta 1999 prodana v več kot petih milijonih primerkov, hkrati pa je postala eno najuspešnejših imen v svetu relija. Model RS Rally2 še danes velja za najuspešnejši dirkalnik svojega razreda, zdaj pa se njegov duh seli na cesto v obliki različice Fabia 130.
Omejena serija bo v proizvodnjo zapeljala še letos, prve dobave so napovedane za december.